• Jonasson

Kan intte ge min 2åring kåvepeninet!!!!

NÅGON som kan hjälpa mig med råd om hur jag ska få i min pojk Kåvepeninet? Han har halsfluss och ca 40gr feber och mår dåligt.
    Spottar och säger att han inte vill ha sitt penicillin och det hamnade istället över oss och på golvet. Lutade honom bakåt och försökte hålla fast honom när det inte hjälpte att förklara och muta med russin men det går bara inte! Vad ska jag göra? Ge mig Alvedon mamma, sa han. INTE medicin! Han är 2år och 4 mån och pratar bra men detta väägrar han lyssna till. Förklarar med enkla ord och inget långt utlägg men han VÄGRAR. Snälla, kom med råd!

• Svar på tråden Kan intte ge min 2åring kåvepeninet!!!!
  • SofiaD

TS, går det inte att få i honom det så be att få byta till dospulvret. Det tar mina barn utan problem!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • iii83

Dela upp dosen på flera små istället för två "stora"... i värsta fall be få amimoxicillin eller hur det stavas istället... min svärfar som är läkare sa senast idag att han inte förstår att läkare skriver ut så mkt kåvepenin till barn, det smakar så illa, när det finns alternativ.

• Heather

Det gick inte med vår 2-åring_inte alls_på något sätt. Han spottade och fräste och kräktes t.o.m.
    Fick bytt till Spectamox...skulle ges 3 ggr om dagen istället men smakade typ smält glass och inte alls lika vidrigt som Kåvepenin.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • COTTA

Hej!kovepennin funkar inte åt några av mina barn dom tom kräks för att dom tycker att det är så äckligt!
    Så nu får vi alltid amimox och det är det inga som helst problem att få i dom.
    Ring och säj att ni behöver byta!

LYCK TILL!!

• Jonasson

Nu har vi lyckats få i honom 1dos nästan 1/3 av flaskan gick åt eftersom han spottade och käpmpade emot allt han orkade.. puh!

• SaramedM

Vi har inte lyckats, får vi i M det så kräks hon av smaken så numer ber vi om annat

• augustin
    Jonasson skrev 2007-12-29 16:05:40 följande:
    Nu har vi lyckats få i honom 1dos nästan 1/3 av flaskan gick åt eftersom han spottade och käpmpade emot allt han orkade.. puh!
    Huvva... lider verkligen med er... När vår flicka var runt ett år gammal fick vi också tvinga i henne.. Inge kul att se då de geåter och ulkar ....

Ni får väl bara hålla koll på febern och om det inte går mot rätt håll- åka in till barnavdelning så får de gör avad d ekan intravenöst eller hur de löser det.

Vad har barnet för infektion??
  • linjes

Att dom inte har pencillin i supp är något jag alltid har undrat över vid dessa kamper...

Vi har mutat med oboysås o kolasås när dom väl har fått i sig pencillinet först få ner allt med vatten sen någon gott gott sås så den äckliga smaken försvinner

• snuttP

men om barnet inte dricker saft eller cola sen gör väl inget.. bling blink.. hehe.. Kanske bättre att bland och få i det än att inte blanda alls..

• SofiaD
    linjes skrev 2007-12-29 16:24:57 följande:
    Att dom inte har pencillin i supp är något jag alltid har undrat över vid dessa kamper...Vi har mutat med oboysås o kolasås när dom väl har fått i sig pencillinet först få ner allt med vatten sen någon gott gott sås så den äckliga smaken försvinner
    Det finns men de är så enormt retande för slemhinnan i tarmen så man riskerar blödningar.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    Jonasson skrev 2007-12-29 16:05:40 följande:
    Men då lär ju inte medicinen räcka hela kuren?
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • holi

Vi fick inte heller i vår tjej, förrän vi kom på att blanda det i vällingen och det gick galant. Lycka till!

• Pixy

Har inte läst tråden så jag vet inte om du redan fått dessa tips eller inte, men vi fick tips av vc att blanda det med lite glass eller fil.

Svar på tråden Kan intte ge min 2åring kåvepeninet!!!!