• Anonym

har din kille dålig smak på inredning?

jag vet att detta kanske är larvigt men jag bor för tillfället med min kille då min lägenhet är obobar och jag stör mig något oändligt på hans otroligt dåliga smak på inredning/möbler och allt till hemmet. idag var vi och tittade i inredningsbutiker och jag blev förvånad över hur otroligt olika smak vi har gällande allt från mattor till tv-bänkar. sådant som jag tycker är gräsligt fult tycker han är snyggt! jag är rätt mycket för design och inredning. vad gör jag? hur ska jag tänka för att inte reta mig så mycket???

• Svar på tråden har din kille dålig smak på inredning?
  • Miiiaaa

Sånt där är ju jättesvårt, båda vill såklart ha det som de tycker är snyggt. Lyckligtvis har vi samma smak här hemma. Förutom att jag gärna lägger en mönstrad kudde i soffan och han vill ha en enfärgad. Då brukar vi ta en som är ungefär mitt emellan...

Halva vägen var!!!

(Lättare sagt än gjort!)

• Anonym

Kompromissa, vad kan du stå ut med? Vad kan han stå ut med? Vad gillar ni båda två? Hitta en gemensam nämnare.

• Seven Costanza

Nej, tvärtom, han har bättre smak än jag, vi är ganska lika i smaken fast han har mer känsla och dessutom alldeles för mycket kunnande om en massa designers vi ändå inte har råd med Så det är inte alltid så roligt på det hållet heller.

Men inlägg 2 var bra, finns egentligen inte så mkt att göra men man kan ju hoppas att han kommer till insikt om ni ska bli sambo.

• Anonym

han ger mig mycket utrymme. låter mig välja. viker sig. om jag sågar nånting han tycker är snyggt så gillar han läget. han hade jättemånga gamla skitfula möbler och tavlor i sin lägenhet som han (utan att jag sagt nånting alls eller ens påpekat) bar ner till källaren när jag flyttade in och så hyrde han ett släp och hämtade hit möbler från min lägenhet. jag har rätt fria händer.

men jag retar mig ändå att han har smaken i röven och ingen känsla för möbler och färger alls för jag tycker att inredning är så himla kul!

• Kakan83

Min sambo gillar blinkande lampor, helst sådana som skiftar färg. Kan man hitta nåt fulare i ett hem?
    Men där går gränsen! Vi kompromissar om allt, men några blinkande neonljus kommer inte in i mitt vardagsrum!

Oliver ab imo pectore
  • Disela

Vi har väldigt lika smak, i det mesta. Han gillar dock hörnsoffar.. Ni vet i skinn, från 80-talet.. det går totalbort för mig. Men i övrigt så gillar vi samma saker.

(¯`°?.¸ ღ♥ Världens vackraste Amanda ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym

Jag träffade en kille några månader nyligen. Vi hade helt olika smak.

Hos honom såg det ut som att komma hem till en gammal människa; massor av ärvda saker, för mycket omaka tavlor, kändes liksom inte 'fräscht'.

Inget fel på ärvt eller gammalt, i rätt mix. Han sparade liksom på allt. Jag fick honom iaf att köpa en ny byrå, samt rensa ut tre sopsäckar med fula/gamla kläder. Två veckor senare slutade vi träffas, men det hade andra orsaker...

Svar på tråden har din kille dålig smak på inredning?