• När är det vår tur

Chansen att lyckas med insemination?

Någon som vet hur stor chansen är att lyckas med insemination (stavas det så?) på första försöket?

• Svar på tråden Chansen att lyckas med insemination?
  • Långbenopluto

Ingen aning... vi provade 5 gånger men lyckades inte..

Håller tummarna för er

God Jul och Gott Nytt År
  • När är det vår tur

Oj.. det är det jag är rädd för...

• fröken sol

är det inte trettio procent som lyckas? har för mig det.

• När är det vår tur

Vi har försökt i 5 år..

• När är det vår tur

Ska insemineras på SH i slutet på januari, första försöket... väntar på den j*vla mensen bara..

• Långbenopluto
    När är det vår tur skrev 2007-12-29 22:31:40 följande:
    Vi har försökt i 5 år..
    Vi var ofrivilligt barnlösa i 7 år innan vår Isak kom helt utan hjälp!

Så ge inte upp!!!
    God Jul och Gott Nytt År
  • lindalita

Min läkare sa 15% vilket vi tyckte lät lite så vi gick direkt på IVF som ger mycket bättre chans och nu är jag gravid i v.9. Men visst kan insemination fungera!

• När är det vår tur

Iofs är vi ännu unga (jag 25 och han 28). Vi är uppsatta i IVF -kö men jag har förstått att det är ca 1 - 1½ års väntetid.. Men vi ska kämpa på! Vi gifter oss till sommarn så det är lite skönt att ha något annat att lägga tankarna på...

• lindalita

När är det vår tur skrev 2007-12-30 09:00:42 följande:

Iofs är vi ännu unga (jag 25 och han 28). Vi är uppsatta i IVF -kö men jag har förstått att det är ca 1 - 1½ års väntetid.. Men vi ska kämpa på! Vi gifter oss till sommarn så det är lite skönt att ha något annat att lägga tankarna på...
    Ok, ja väntetiden till landstinget är ju rätt lång. Vi gjorde det dock privat. Vad härligt med sommarbröllop! Grattis och lycka till vad ni än bestämmer er för sen!
  • När är det vår tur
    lindalita skrev 2007-12-30 10:30:00 följande:
    När är det vår tur skrev 2007-12-30 09:00:42 följande:
    Ok, ja väntetiden till landstinget är ju rätt lång. Vi gjorde det dock privat. Vad härligt med sommarbröllop! Grattis och lycka till vad ni än bestämmer er för sen!
    Tack=)
  • gedansk

hej

Fick precis veta att det kostar 2000kr på Sh fertilitetsmotagning och 400kr på Andrologen på SH.

• Kwela

Vi gjorde 2 inseminationer på Sophiahemmet. Båda misslyckades. Vi är oförklarligt barnlösa och vid den tidpunkten var vi båda 29 år. Läkarna gav oss ca 13% chans har jag för mig. För lite för att jag skulle orka med. Så vi gick vidare till ivf.

På SH ivf-kliniken gör dom en insemination per cykel medan Andrologen gör 3 st.

Njuter av ett kort uppehåll
  • Nikos

Det beror dels på åldern. Efter 35 sjunker chanserna. Jag och min flickvän inseminerar i Danmark och dom säger att det inte är ovanligt att det tar mellan 6-8 insem innan det funkar(17% chans om jag inte minns fel). Men då är ju det räknat på kvinnor utan oförklarlig barnlöshet. Vet inte om det finns andra uppgifter hur insemination funkar på par som inseminerar pga oförklarlig barnlöshet. Tyvärr finns det ju inga garantier när det gäller att bli gravid och omöjligt att förutspå. Barnmorskan i Danmark berättade att dom inseminerat en 44-årig kvinna som blev gravid på första försöket, så allt verkar möjligt.
    Vi ska göra vårt nionde försök nu, och sätter det sej inte då ska vi nog vänta till hösten då vi förhoppningsvis kommit fram i Sahlgrenska kön och kan gå direkt på IVF.

Hoppas det går vägen för er på första försöket!Håller tummarna!

Svar på tråden Chansen att lyckas med insemination?