• kidney

Med bebis i Thailand...boende?

Vi kommer att åka till Thailand i slutet av mars och stanna i två veckor. Vi flyger till Bangkok och ska sedan ta oss vidare därifrån, vet dock inte vart. Någon som kan tipsa om ett bra ställe? Vi har en liten dotter som då kommer vara fem månader. Har funderat på Koh Samet...tips på bra boende?
    Har även funderat på Koh Chang eller öarna runtomkring. Vill att det ska vara så smidigt som möjligt då vår tjej är så liten.
    Hur är det med risken för malaria?
    Önskar även tips på bra boende i Bangkok, gärna nära MBK.

• Svar på tråden Med bebis i Thailand...boende?
  • JooCee

Vi funderar oxå på Koh chang under samma period.. puffar för tråden!

• greeneyes

Vi har rest mycket till thailand, bland annat till ovan nämnda ställen. Nu i januari ska vi tillbaka dit med en fem-månaders bebis. Personligen väljer vi dock att resa till Phuket då vi personligen inte vågar ge oss på en så lång o obekväm resa det faktiskt är att ta sig till dessa ställen (chang, samet), plus att vi vill ha sjukvården nära. Men om ni bestämmer er för att ändå resa dit så är mitt tips att boka åtminstone första nätternas boende, för det är inte kul att springa runt o leta hotell med en bebis.. finns flera internetsidor där man kan boka hotell.
     trevlig resa!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Lejonmamman

vi var på kho chang 1 månad nu i okt-nov med vår 1 åring. Jättehärligt !
    det är inte så jobbigt att ta sig till Koh chang, vi flög inrikes från bangkok till Trat och sen bara båten över.
    www.bangkokair.com/index_splash.php

kolla hotell här och bäst är som sagt att boka några nätter innan ni åker.

www.asiarooms.com/

bra hotell på kho chang är Paradise resort and spa på klong prao.

• LML

Va på Koh Samet i oktober. Hur vackert som helst. Bodde på Silver sand resort. bra tryck i duschen o bra me varmvatten. kosta 1500 bath/natt(ca300:- svenska). pratade me några som bodde på vuong duen beach o de betalade ca2500 bath och maten va nästan dubbelt så dyr som på våran strand. Resturangen ligger på stranden o bungalowsen precis bakom. Helt underbart. Tyvär finns det inte så mkt shopping, men vill man ha lugn o ro o sola o bada så e d kanon. Min tös va 2 när vi åkte o det gick åt en hel del myggmedel för de biter mkt. Trevlig resa o hoppas ni får kul

• Becky V

Vi åker till Thailand en månad med vår knappt 4 månaders dotter om en vecka. Vi flyger till Phuket men tänkte ta oss vidare först till Krabi och sen eventuellt vidare till trangprovinsen. Vi tänker att vi ska ta det lite som det kommer beroende på vad som känns tryggt och bra. huvudtanken är väl att inte vara för långt ifrån ett ok sjukhus om det skulle bli några problem. Någon som varit i Krabi eller trang med barn? Har aldrig varit där, tycker Krabi verkar fint men kanske lite väl turistigt.

Har aldrig varit på koh chang men har vänner som varit där med barn och de verkade jättenöjda.

Tror nog att det finns sjukhus i trat (nära koh chang) även om det kanske inte är riktigt lika bra som på phuket. Sist vi var i thailand flög vi till Bangkok och åkte till Koh Tao via Koh Samui. Koh tao var jättefint men kändes kanske inte riktigt lämpligt med spädbarn eftersom det ligger en bra bit bort och dessutom är det rätt svårt att ta sig runt på ön.

Tror att det förekommit några få fall av malaria på Koh chang men risken är nog väldigt liten. Däremot tror jag att Dengue feber är vanligare.

• Ciccilionaa

Precis kommit hem.
    Bodde på Samed Villa på Koh Samet, kanon! drivs av en tysk man, vilket märks då han har "Helhetstänket" och "Kunden" i fokus.
    Blev hämtade på flygplatsen och körda ned och sedan över direkt m båt till stranden. Mycket värt när man reser m barn.

Nästa tips: Montien ligger precis brevid nattmarknaden vid Patpong och ca 5 min m taxi till MBK (man kan också gå).
    Jag har tröttnat på Patpong och vill istället slå ett slag för nattmarkanden (öppnar 18) vid Lumpiniparken- mycket finare saker och roligare saker och inte så "trashigt" som jag tycker Patpong kan bli, men de har dock lite olika utbud. Patpong: klädkopior, cd, skor, väskor, klockor mm och Lumpiniparken mer av varje: inredning, pryttlar, kläder mm.

Lycka till,
    C

• Ciccilionaa

Har även bott 2 olika gånger på Vong Deuan och ÄLSKAR det! Mycket finare strand och lite mer "härligt", med Silver Sands är också bra.
    C

• Ciccilionaa

Just det, vi bodde Beachfront så några gånger när barnen skulle sova så kunde de sova på dagen i AC-på rummet, och vi kunde sola och fortfarande hålla koll på barnen då vi hade Babywatch. Förra gången (då hade vi bara ett barn och hade aldrig haft behov av bb-watch) men denna gång var den guld!!

C

• Miranda78

Vi (sambon å lillkillen 1,5år) har bokat resa till Thailand - Koh Chang den 24 mars. Vi bokar första natten i Bangkok å ev första natten på Koh chang sen tar vi dagarna som det kommer ska bli underbart! Massa bra tips finns på travelpix.nu i forumet, kanon tycker jag! Har kollat massor där....

Ha det gott, vi kanske ses

• trent

I slutet av mars kommer det att vara olidligt varmt och kvavt i Bangkok, så att slippa gå ut i trafiken är guld värt, särskilt med en baby.

Svar på tråden Med bebis i Thailand...boende?