Kompis som är mytoman?
Måste bara få skriva av mig lite och vill gärna veta hur ni ser på detta.
Jo, det är så att jag har en nära väninna som jag känt i drygt två år nu. När vi lärde känna varandra var hon en helt annan tjej än hon är idag. Då var hon "rockig" och gillade metal-musik, hade den klädstilen och attityden. Hela hon var liksom lite "äsch, det löser sig..."-typen.
Sen genomgick hon någon konstig fas där hon fick för sig att hon är hemmafru (!)
Detta kanske inte är hela världen, men med den nya fasen förändrades hela hennes personlighet. Numer är hon väldigt osäker, söker bekräftelse hela tiden. Mest från killar, trots att hon har sambo.
Det värsta är hennes lögner hela tiden. Hon ljuger om ALLT! Från dumma saker som vad hennes soffa kostade till förhållandena under hennes uppväxt. Och i lögnerna motsäger hon sig själv. Som det är nu går det inte att prata med henne utan att hon ljuger, jag har ju lärt mig läsa henne och det är lätt att avslöja henne.
Eftersom hon är en av mina närmsta vänner påverkar detta mig. Jag blir trött och irriterad. Har pratat mycket med min sambo om detta och han tycker inte det är något problem. Kanske för att han alltid konfronterar henne när hon ljuger, medan jag skäms för att göra det och "spelar med".
Men det känns så meningslöst att umgås med henne, för jag pratar ju egentligen inte med henne utan bara en påhittat figur? Kan inte heller sluta umgås med henne, vi äri samma umgängeskrets. Jag saknar den tjej hon var innan!
Vad tycker ni? Överdriver jag när jag blir superirriterad (i hemlighet...) Är det okej att säga nåt till henne, och i så fall vad? Tycker det är jättepinsamt!