• Ebba

IKEA - täcke och kudde mm?

Hej! Någon som vet om IKEAs babygrejer är bra? typ täcke, kudde sängkläder etc?

Vi ska precis åka men nu börjar jag bli nojjig - tänk om IKEAs grejer inte är bra för bebbeb!!!

• Svar på tråden IKEA - täcke och kudde mm?
  • lilla sandra

Täcket är ganska varmt.
    Köpte det till dottern när hon var ca 8 månader lr nått då hon kunde sparka av sig täcket om hon blev för varm.

• aktuelle

täcket är säkert helt okej, däremot har kudden inga sydda kanaler så den blir lätt "sladdrig" och tappar formen..

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • lilla sandra

Vi sydde egna kanaler på andra kudden då som du sa, stoppningen har en tendens att lägga sig i ett hör annars.

aktuelle skrev 2007-12-30 15:36:33 följande:
    täcket är säkert helt okej, däremot har kudden inga sydda kanaler så den blir lätt "sladdrig" och tappar formen..
  • Stjärnstoft

Kudden är kass. Stoppningen delar sig på nolltid och kudden blir helt platt.
    Täcket rekommenderar de själva inte innan ett års ålder enligt förpackningen på det vi köpte för ett par år sen.

• poppsy

Deras täcke + kudde rekommenderas från 12mån.

• j o n n a h

vet inget om kvalitén och så, men jag vet att de har helt andra mått på sina täcken och kuddar, så bara deras egna lakan passar. Kan vara bra att veta!

• Stjärnstoft

Deras spjälsäng har varit kanon dock
    Däremot har vi varit skeptiska till deras spjälskydd,
    de vi köpte 04 är ganska tunna, inte så höga och när barnen börjar kicka runt så trycks det lätt ner och gör ingen nytta alls.
    Till bebbe nr 2 lånade vi ett lite dyrare spjälskydd som var tjockare, högre och fullständigt kanon.
    Ikeas tvättlappar i frotte har vi använt precis hur mkt som helst iom att vårt första barn var en kräkis.

• Ebba

Tack för hjälpen! Då väljer vi ett annat ställe än IKEA!

• fochf

Har inte testat IKEAs täcke och kudde, men som flera sagt tidigare har de andra mått. Sen är de inte ÖKO-tex märkta. Det kanske inte är något som man måste ta hänsyn till, men efter att ha jobbat med täcken och kudda så vägde jag in det när vi valde täcke.

Svar på tråden IKEA - täcke och kudde mm?