• Ebba

IKEA - täcke och kudde mm?

Hej! Någon som vet om IKEAs babygrejer är bra? typ täcke, kudde sängkläder etc?

Vi ska precis åka men nu börjar jag bli nojjig - tänk om IKEAs grejer inte är bra för bebbeb!!!

• Svar på tråden IKEA - täcke och kudde mm?
  • werner

Men jag trodde att ikea bytt till standardmått nu? Eller, stämmer inte det? Fundersam

• gemelli
    werner skrev 2007-12-30 18:16:04 följande:
    Men jag trodde att ikea bytt till standardmått nu? Eller, stämmer inte det?
    Inte när jag tittade på dom i oktober...
  • Hjärtefröjd

Täcket är så varmt .. och kudde ska man väl helst inte använda?

• lilla sandra

På spjälsängar har de gjort det iaf.

werner skrev 2007-12-30 18:16:04 följande:
    Men jag trodde att ikea bytt till standardmått nu? Eller, stämmer inte det?
  • werner
    lilla sandra skrev 2007-12-30 18:19:50 följande:
    På spjälsängar har de gjort det iaf.
    gemelli skrev 2007-12-30 18:17:02 följande:
    Inte när jag tittade på dom i oktober...
    Jaha, då har jag nog blandat ihop det kanske. Jag som hade tänkt köpa täcke o kudde någon annastans men kanske köpa påslakan på IKEA. Men då funkar ju inte det *attans*
  • lilla sandra

Jag köpte somsagt täcket på ikea, sen shoppade jag loss på alla deras billigt tyger för ca 19:-/m o sydde både gardiner o påslakan av det.

werner skrev 2007-12-30 18:24:38 följande:
    Jaha, då har jag nog blandat ihop det kanske. Jag som hade tänkt köpa täcke o kudde någon annastans men kanske köpa påslakan på IKEA. Men då funkar ju inte det *attans*
  • Altair
    werner skrev 2007-12-30 18:24:38 följande:
    Jag har gjort så; har täcke och kudde av annat märke men använder IKEAs påslakan. Fungerar jättebra!
  • fochf

Ikeas täcken har mått 110x125, medan tex babylands har 100 x 130

• Ebba

Vi handlade "Rätt Start" istället på Jon Blund (korsningen tegnergatan - drottninggatan) i Stockholm. 20% rabatt på allt på mellandagsrea - kanonbra! Det fanns både sängkläder och täcken/kuddar, spjälskydd, madrasskydd etc.

Fanns sängkläder till jättebra priser till vuxensängar oxå - upp till 50% rabatt om någon behöver!

• buffybus

vad bra du hitta.... har själv ett täcke här hemma på 100*130 och jag tycker det är alldeles för stort... så jag har lagt ner ett vagn täcke istället...och blir det för varmt så ska han få ha filt bara.....sen täcket ska han få sen när han e större...

BF 11 feb =)
  • werner
    Altair skrev 2007-12-30 18:36:55 följande:
    Jag har gjort så; har täcke och kudde av annat märke men använder IKEAs påslakan. Fungerar jättebra!
    Jaha, men va bra!
  • Miss Love

Vi har Ikeas och är jätte nöjda och lillen sover gott!

• KTee

Ska köpa allt från IKEA så det inte blir nåt konstigt med måtten! :D

Svar på tråden IKEA - täcke och kudde mm?