• liin

Trådlös skrivare!!

Vi har köpt en ny skrivare idag, en HP C5100 All in one. Vi har två datorer och vill helst ha skrivaren i klädkammaren. Vill kunna skriva ut från båda datorerna helst. Man kan koppla skrivarn till vår router med en Ethernet-kabel för att få ett nätverk, men det finns inga möjligheter att ha skrivan vid routern!!! Kan man på något sätt fixa detta helt trådlöst?? Genom en adapter eller nåt?

Hjälp snabbt vore toppen!!! Tack!

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Svar på tråden Trådlös skrivare!!
  • c0ol

Det finns trådlösa skrivarservrar att köpa, kostar några tusen kronor, ungefär lika mycket som en skrivare med inbyggt trådlöst nätverkskort, det billigaste blir att dra en nätverkskabel från routern till skrivaren.

• liin
    c0ol skrev 2007-12-30 16:29:32 följande:
    Det finns trådlösa skrivarservrar att köpa, kostar några tusen kronor, ungefär lika mycket som en skrivare med inbyggt trådlöst nätverkskort, det billigaste blir att dra en nätverkskabel från routern till skrivaren.
    Vi fattade det som att det finns inbyggt trådlöst nätverkskort i denna skrivaren när han i affären blarrade runt en massa. Frågade en hel del men han gav bara förvirrade svar. Han hade nog inte riktigt koll på läget.

Att dra en kabel mellan routern o skrivaren betyder att vi måste ha en kabel dragen rakt igenom hela hallen, så den lösningen är inget vidare tyvärr. Har installerat skrivarn här vid datorn nu m USB så länge. Ska undersöka saken om det inbyggda nätverkskortet. Hur fungera det i så fall, om det nu finns??
    Tack för hjälpen!
  • Nallepigan

Fick ni inte med en manual?

• c0ol

Enligt HP:s hemsida så har den Inte trådlöst nätverkskort, om nu säljaren sa att den hadde ett sånt så skulle jag gå tebax och byta skrivaren till en modell som har det.

• liin

C5180 heter den visst. Stod 5100 i den ynkliga manualen som medföljde, som då endast va en snabbmanual på inkoppling o igångsättning.

Få ha den här vid min dator så länge, få vi lösa alla papper sambon ska skriva ut genom här. Hoppas på flytt inom närmsta året då vi kan få ett kontor.

Som jag skrev innan så fick vi inga direkta svar på några av våra frågor i affären så jag är inte helt säker på vilket svar vi fick på frågan om det trådlösa. Tack igen för er hjälp!

• c0ol

Tvärr har inte den heller trådlöst, hur som så tycker jag ni ska gå tebax med skrivaren, säljaren verkar ju inte kunna sin sakoch har lurat er, öppet köp gäller troligen, och gå sen till en butik som kan svara på frågor.

• ringmuren84

Enklast är kanske att byta skrivare till en lite dyrare med inbyggt trådlöst nätverk.
    Annars kostar trådlösa printservers under 1000kr

www.dustinhome.se/pd_5010109540.aspx

Koppla in skrivaren med usbkabel i den dosan och du kan sen ansluta den trådlöst.

Svar på tråden Trådlös skrivare!!