Lätt barnvagn
Undrar om det är någon som har ett tips på en bra barnvagn som inte väger alltför mycket? Känner mig lite vilsen i barnvagnsdjungeln
Undrar om det är någon som har ett tips på en bra barnvagn som inte väger alltför mycket? Känner mig lite vilsen i barnvagnsdjungeln
Jag har själv känt på Briohappy o jag tycker att det är en lätt vagn =)
Har en mikado discovery som är en lätt och smidig vagn. Och mycket bra "gung" funktion på.
har en emmaljunga city cross, tycker att den är lätt.
brio happy e grym =)
finns många lätta trehjuliga, bla easywalker, phil and teds. sen finns ju bugaboo..
www.mikado-barnvagnar.se/barni/index.asp Där kanske du hittar något. Köpte min begagnat o de finns bara i en affär här där jag bor. Tror återförsäljaren finns i Tulling(Stockholm)
De var ju tunga!
den lättaste jag vet är urban jungle. den väger 9kg och jag ahr inte hittat ngn annan som är lika lätt.
Här i Jönköping säljer de dem i en barnaffär i norrahammar. Vet inte hur man hittar vart de finns att köpa i resten av landet. Skrev fel menar att de görs i Tullinge och att man säkert kan köpa där
de är runt den vikten jag kallar lätt också.. phil and teds väger 11 med syskonsitsen (så kanske 10 utan..) och easywalker väger nog också 9.
Jag tycker inte alls att vagnen är tung. Sen har jag inte heller gått o kännt på en massa olika vagnar. Själv tycker jag den är lätt och smidig.
har en el city cerox 360 och är supernöjd, men bor du där det snöar mycket är den kanske inte den bästa.
mitt tips är att du sätter dig ner o tänker igenom vilka kriterier som är viktigast för dig o sen ber folk här på fl om hjälp att matcha en vagn till dem. sen går du ner på stan och provkör i affären!
tex:
var ska du köra vagnen? mycket grus, lera el snö? glassplitter? i trånga affärer?
3 el 4 hjul? 3 är lättare att köra, men inte lika stabilt.
punkteringsfria hjul? inte lika sköna som lufthjul, men som sagt punkteringsfria.
går den in i bilen? behöver den gå in i bilen?
vill du kunna ha barnet vänt både från o mot dig? många tillverkare låter dig inte ha barnet mot dig när det är i sittdelen.
ska insatsen gå att lossa från chassit med ett lätt klick? tex för att gå in i bilen
svängbara framhjul? mycket lättare att köra, kan styra med en hand, peaktiskt i affärer, men dåligt i djup snö och tjockt grus.
vill du ha styre som går att svänga över? för att snabbt kunna byta färdriktning för att slippa regn, blåst och sol.
vikten på vagnen. tyvärr är de flesta vanliga vagnarna tuuunga. tänk oxå på hur tung den känns att svänga om du väljer en med fasta framhjul.
sittdel men lift i eller liggdel? billigare med sittdel + lift, som sen kan omvandlas till åkpåse, men dock smalare, kanske vill barnet ha mer sprattelutrymme.
hur bra lastutrymme har den? viktigare än man tror... (det är enda nackdelen med min vagn)
finns vagnen i en affär nära dig, så du kan gå och känna på den?
lycka till i djungeln!
Jag tycker den passar överallt bodde i stan innan och lite mer utanför nu. Lufthjulen kan man ju byta om man inte vill ha det.
Har kört på asfalt,i kohagar, i snö, i affärer, i skogen och den har funkar super överallt.
Har köpt en begagnad Hesba. En snygg duovagn som bara väger 12,5 kg. Finns hos Bonti i Sthlm.