• år78

pistage nötter

blir man tjock av det?
    ofarligt?

• Svar på tråden pistage nötter
  • Me o Mike

Dom är väl väldigt saltade?!?

• Sundström

Pistagenötter är en av de nyttigaste nötter som går att äta. Tror inte man blir tjock av dem om man äter i lagom mängd. Däremot så är de salta precis som MullaNuh säger.

• Me o Mike

Sötmandel är en BRA nöt!! Mycket järn!! Men iofs inte lika gott som pistagenötter..

• ladylovelylocks

kolla i hälsokosten, det kanske finns att köpa osaltade? Jag köper osaltade jordnötter och de är jättegoa!

• år78

ok men ni menar att inte man ska äta för mycket salt?

• Sundström

Nötter har bra fetter i sig. Därför är det något man kan äta när man vill gå ner i vikt.

Men det är inte bra att äta de som är salta. Det beror bl.a. på att salt binder vatten/vätska i kroppen och då kan man svälla eller gå upp i vikt.

Naturella nötter är det bästa.

• år78

ok
    köpte mina på ica lösvikt

Sundström skrev 2007-12-30 19:33:29 följande:
    Nötter har bra fetter i sig. Därför är det något man kan äta när man vill gå ner i vikt. Men det är inte bra att äta de som är salta. Det beror bl.a. på att salt binder vatten/vätska i kroppen och då kan man svälla eller gå upp i vikt. Naturella nötter är det bästa.
  • år78

ok
    köpte mina på ica lösvikt

Sundström skrev 2007-12-30 19:33:29 följande:
    Nötter har bra fetter i sig. Därför är det något man kan äta när man vill gå ner i vikt. Men det är inte bra att äta de som är salta. Det beror bl.a. på att salt binder vatten/vätska i kroppen och då kan man svälla eller gå upp i vikt. Naturella nötter är det bästa.
  • listo

Man blir tjock om man äter för mycket, oavsett vad man äter.
    Pistage innehåller drygt 50% fett. Och visst, det är bra fetter, men man kan självklart bli tjock av pistage om man äter för mycket.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
Svar på tråden pistage nötter