Inlägg från: Mirakel händer |Visa alla inlägg
  • Mirakel händer

"styvbarn" Bonusbarn!

Vi använder oss av ordet "bonus" för hela slanten. Men sonen utesluter ordet bonus mer och mer. Åsäger bara pappa, farmor mm

Min man är bonus pappa till min sonSvärmor är bonus farmorSvärfar är MC farfar (han åker MC)Svågarna är bonus farbröderSå har sonen bonus kusiner med

• Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 22:11:49 följande:
    Jag hade 5 barn med mig i det nuvarande boet o min sambo 2.Vi har ett gemensamt o väntar ett till som ska komma om 3 1/2v.Vi behandlar alla barnen lika o säger VÅRA barn till alla.Särbehandlar ingen o tar varje individ för den dom är så att säga.
    Det låter ju väldigt bra...

Vi har inga gemensamma barn än. Men vi hoppas på att få ett plus nästa år. Har försökt i många år nu utan och med hjälp. Men en dag ska vi lyckas å då kommer vi säga VÅRA barn om alla.
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 22:23:57 följande:
    Roligt att höra. Jag är verkligen glad över att fått träffa en sådan fin person som min sambo. Han gör ingen skillnad på våra barn...o jag har ett barn med x:a behov o som det har varit mycket med...men han har stått vid vår sida o sagt ifrån till andra att VÅRT barn är ett snällt o fint barn!
    Då har vi båda hittat bra killar. Min son har lindrig utvecklingsstörning samt spårkstörning och en del andra tillägg. Å min man är med på alla skolmöten, habiliteringstider, läkarbesök, LSS besök mm. Sonen bor även hos sin bio pappa varannan vecka (sön kväll-fre morgon). Å han har absolut inget emot detta att min man kallas "bonus" pappa och är med på mötena.
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 22:34:15 följande:
    Låter så skönt att höra att dessa människor faktist finns. Min sambo har sagt till mina barn att de gärna får säga pappa om de vill o även säga hans namn om de vill det.Det är upp till barnen. Han räknar alltid med dom när barn frågar om hur många barn han har o så.När det är fars dag...jul mm mm så är det min sambo som får farsdags korten o julklapparna tex...o det säger allt!
    visst säger det allt....

Sonen gjorde farsdags kort i skolan (särskolan) till sina båda pappor som han säger. Lika så är det viktigt för sonen att hans båda pappor får julklappar och födelsedagspresenter från honom.
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 23:27:02 följande:
    Tyvärr så tänker inte mina barn på sin biologiska pappa...eller pappor för jag har inte samma pappa till alla tyvärr...Jag frågar dom om de vill ringa eller skriva till dom men får bara till svars...varför det....De vill inte o jag tvingar dom inte...men det säger mycket om den trygghet min sambo ger dom!
    Tycker det är bra att du lyssnar på vad dina barn vill. Så är det ibland att man har flera barn med olika pappor.

Min son tänker mera på min man än sin pappa. Det är min man som gör saker med sonen. Som tex åka till badhuset, bowla... bästa av allt tycker sonen om sommaren och vara i husvagnen. Särskilt när vi åker till High Chaparral. Men han vill köpa saker till sin pappa ppå födeledag och jul eftersom pappa kan bli ledsen om bonus pappa får paket.
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2008-01-01 12:21:53 följande:
    Min ena son har kontakt med sin pappa o han är gift o har ett hemmavarande barn.Nu är det min sons bror på sin pappas sida.Jag hade blivit ledsen om min sons pappas sambo skulle ha kallat min son för jävul för att han inte är inom hennes ramar. Jag vet att mina barn inte är några änglar...o det är inte bonusbarnen heller.Ingen är värre än den andra. Det är däremot inte ifta man får höra att dens egna barn är en jävul o att de är trötta på att dalta med DET barnet mm mm.Tycker det är hemskt bara att läsa allt sådant o framför allt höra det!
    Tycker det är hemskt också... Min sons pappa har ingen ny, men den dagen han blir tillsammans med någon hoppas verkligen att hon accepeterar sonen för den han är. Hans pappa har haft den oturen med kvinnor att de inte accepterar att sonen är handikappade och har särskilda behov. Å man måste planera han varadag från morgon till kväll. Annars blir dagen förstörd. Så då har sonens pappa lämnat dem och inte satsat på dessa kvinnor.
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2008-01-01 12:33:41 följande:
    Tycker faktist att din fd har gjort rätt för barnen måste ju gå före.Jag har en son med speciella behov o han har varit lite krävande omman säger så. Han har ingen kontakt med sin pappa men andra runtomkring oss har ju en bild av honom. Den bilden är inte rättvis för de känner egentligen inte honom på rätt sätt. Med dessa bonusföräldrar som finns här ute som sätter dessa barn i kategorin jävlar hopaps jag att han inte får någon bonus heller.Ärligt kan jag säga att jag tycker att de som kallar sig bonus eller barnen för bonus är dom som tycker om barnen för de dom är...alla andra är just styvföräldrar!För mig är styvförälder namnet så stelt...något man är för att man måste typ.
    Helt klart att han har gjort. Beundrar honom för det... Han säger själv att det aldrig skulle fungera om han vart tillsammans med en kvinna som inte accepterade hans son för den han är. För då kan det bli så att sonen inte vill vara hos honom. Så vill han ej ha det.
Svar på tråden "styvbarn" Bonusbarn!