Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

*^*^*Prematur 07 - del 3 *^*^*

Nu är vi hemma från neooch 3 månaders kontrollen (korrigerad ålder). Det gick jätte bra och de var jätte impade av honom. Läkaren gav honom en ok stämpel i rumpan Skrattande vi ska tillbaka om 2 månader igen. Max charmade alla "sina" sjuksköterskor och de tyckte att han hade växt jätte bra och att han var så social...ja de e han ju. Det vart nog jobbigt för lille mannen för han somnade i bilen på väg hem och sover än.

Måste dock erkänna att när jag klev ur hissen på 3:e plan där neo ligger och såg dörrarna in till neo då kom paniken krypandes....vi hade ju lagt allt detta bakom oss. Det var jobbigt att kliva in på neo igen även om jag viste att min lille guldklimp är stor och stark och att han skulle åka med mig hem igen. Alla minnena kom tillbaka, hade nog inte bearbetat det så bra som jag trodde. I bilen hem ran tårarna....var så tacksam för att Max klarat sig så bra och över att få ha honom hemma hos mig. Jag hoppas bara att det ska bli lättare nästa gång vi ska dit.

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • mamma på vift

frusaar: ja vi ska gå på uppföljning tills han e 18 månader korrigerat.

• mamma på vift

tycker att det e lite konstigt att det kan vara så olika. men jag e glad över att de håller koll på honom. Vi fick bakläxa dock....måste träna mer på att ligga på mage o lyfta huvudet....han vill inte alls just nu!

• mamma på vift

vi betalar inget för dessa besök. max är ju född i vecka 30 så det är väl därför vi får gå några extra gånger då.

• mamma på vift

frusaar: gud så söt man kan vara, en riktig liten gladis Skrattande

• mamma på vift

frusaar: ja max började skratta för 3 dagar sedan när man busar med honom, men han är lite svårflörtad! Max vägde idag 5420 gram och var 57 cm lång. Så han växer sakta men säkert Räcka ut tungan

vår föräldragrupp börjar den 5/2 igen....ska bli skoj o träffa de andra mammorna och barnen, men informationen som de ger ligger vi lite före, max har ju börjat med smakportioner och äter en hel portion gröt på kvällen, men men  

• mamma på vift

frusaar: ja maten har vi inte brottom med...han får 2-3 tsk pure ibland när han känner för det...ingen ide att stressa. om han inte vill ha så trugar vi inte utan ger välling istället.

• mamma på vift

frusaar: nej han äter majsvälling...det var neo som tipsade om det då det e tjockare i konsistensen och han kräks inte upp det så lätt. max tycker inte om potatis eller broccoli, men morot går bättre.

helenac: till oss sa de att vi kunde börja när max visade intresse....det gjorde han runt 4 månader okorr. han blev arg när han såg att vi åt o han inte fick något. då började vi med en ½ smakportion gröt och har ökat på mängden allt eftersom han visat att han klarar av det.

• mamma på vift

Frusaar: du ska se att det kommer att gå bra med blodtrycket...tala om innan att du har en tid att passa. Jag äter oxå fortfarande medicin och har fått göra en massa konstiga undersökningar då blodtrycket inte går ner...men det e väl nått jag får leva med kan jag tänka mig...tur att det inte ska bli några fler barn!!

• mamma på vift

miniliten:

jag har oxå en liten prematur som kom den 16/8-07 i vecka 30+6...han vägde då 1270 gram. Nu är han en liten klump på 5420 gram och 57 cm lång!

han äter gröt och smakisar...gröten är en stor favorit
    han griper efter saker och stoppar allt mer än gärna i munnen!
    han har precis fattat hur man ska lyfta huvudet när man ligger på mage....något han inte alls gillar!
    han har vänt från mage till rygg några enstaka gånger.
    han vänder från rygg till sidan, men sen tar det stopp!
    han älskar att stå upp och att sitta...att ligga ner är inte kul längre.
    sitter bra i sin bumbostol...som är guld värd!
    skrattar med ljud ibland...är svårflörtad!

det var de jag kom på nu!

Svar på tråden *^*^*Prematur 07 - del 3 *^*^*