Inlägg från: Tiramisú Con Amore |Visa alla inlägg
  • Tiramisú Con Amore

*^*^*Prematur 07 - del 3 *^*^*

Hej på er!

Jag har en son som snart är 4 månader han föddes i vecka 35+1, vägde 2430g och var 45 cm lång. Han föddes den 2:a december -07.

Läste något ovanför om detta med att lägga en handduk under bröstet när man ska låta bebis ligga på mage för att träna huvudet. Måste säga att det var ett väldigt bra tips som även jag måste testa.

Vad vägde era bebisar när de var 4 månader?

Vi har börjat med lite smakportioner nu med Vincent och han verkar gilla det väldigt mycket.

Hur kan man lägga till sig i listan?

ღ ♥ ღ Stolt mamma till Vincent ღ ♥ ღ
  • Tiramisú Con Amore
    Mimmis74 skrev 2008-03-24 11:10:58 följande:
    Goddag på er och välkomna alla nya!Tiramisu: Visst är du från Eskilstuna?
    Tack

Det stämmer bra, visst bor du också här tycker jag känner igen ditt alias?
  • Tiramisú Con Amore

mamma på vift: Oj vilken liten plutt..

happy2: Ja då var han lite större än vår Vincent, han vägde 2430g och kom i vecka 35+1.

• Tiramisú Con Amore

Mimmis74: Just det förlåt har inte haft så mycket tid att sitta framför datorn. Du hade ju skrivit ett inlägg i GB som jag inte hunnit svara på än. Gör det här istället och hoppas det går lika bra Vi mår bara bra, vi fick ligga på 62c i 2 veckor. Hur länge fick ni vara där? Hur mår ni nu? Jag har slutat amma nu pga medicinska skäl och Vincent får Nutramigen eftersom han inte klarar av mjölk. Sen har vi börjat lite med smakportioner som han verkligen gillar.

• Tiramisú Con Amore

Absolut, var i stan bor ni ungefär? Vad brukar du hitta på om dagarna?

Mimmis74 skrev 2008-03-24 20:38:16 följande:
    Det går bra det! Vi låg nog där i 14 dagar. Jag minns inte exakt hur länge vi fick vara där, men jag minns att vi var ute och gick med Elsa i hennes vagn på min födelsedag den 15:e mars.
    Okej, tyckte du också det var jobbigt att vara där så länge? Jag menar det är klart man måste vara där men det blev så mkt på en gång, det är stort att bara få barn och sen kom bebis för tidigt och sedan fick man vara där i 2 veckor vi hade nästan hela vårt hem där. Bodde på en våning under eftersom det inte fanns plats på samma våning och jag ville inte vara där själv heller. Jag var så ledsen i början och kände skuld för att han kom för tidigt, det var en sån jobbig tid men vi valde att åka hem när sonden togs bort. Vissa valde ju tidig hemgång men det tyckte vi var lite otäckt. Hur gjorde ni?
  • Tiramisú Con Amore
    Mimmis74 skrev 2008-03-24 21:05:02 följande:
    Tiramisu: Vi bor i Hällby. Vi brukar åka på öppna förskolorna i Mariakyrkan och i Torshälla. Kolla i min blogg om de olika öppettiderna.Sambon fick lov att ligga på BB tillsammans med mig i 9 dagar, för jag hade så högt blodtryck och sen fick jag bo i ett rumm till 62C, mammarum ett par dagar bara innan vi fick tidig hemgång.
    Tycker Elsa om att gå till öpf? Ska kolla in din blogg
    Hade hon sond när ni fick komma hem?
    Jobbigt med högt blodtryck, hade du haft det under hela graviditeten?

Jag vet inte varför han kom för tidigt, ingen har sagt vad det kunnat bero på. Men jag antar att det berott på lite olika faktorer bl a stress sen hade jag en infektion som heter GBS. Hade äggvita i urinen. Hade väldigt mycket förvärkar och sammandragningar väldigt tidigt i gravidteten. Varför kom Elsa för tidigt?
  • Tiramisú Con Amore
    Mimmis74 skrev 2008-03-24 21:46:08 följande:
    Vad gör ni på dagarna,Tira? Vart i stan bor ni?
    Vi försöker gå ut och promenera lite grann, sen myser vi mest. Vi bor nära Billy Boys men ska snart flytta. Bor ni i hus i Hällby?
Svar på tråden *^*^*Prematur 07 - del 3 *^*^*