8:de månaden?
när går man in i 8:de månaden..allså kalendermånaden...
Nån som vet?
när går man in i 8:de månaden..allså kalendermånaden...
Nån som vet?
gulleviva: hon frågade väl om kalendermånad?
Ja...jag såg det..
Nä egentligen var det ju tea79 som frågade...jag försökte bara hjälpa till...
eze4me:
Ja...*hahaha*....det är förvirrande...borde ju kunna eftersom jag är gravid för andra gången...men det var ju ett tag sen.....
Det som förvirrar mig fortfarande är hur folk som inte använder typ familjeliv vet vilken månad de är i (alltså KALENDERmånad). Höftar de på ett ungefär, typ, jag blev gravid i oktober, alltså är det sex månader sen, då borde jag vara i sjunde... Eller hur gör de?
ja de e lite förvirrande dethär... är i v 33 dvs 7 v till bf.. då borde ja ju vara i 8 mån om man tänker logiskt.. Men under graviditet står de att ja e i 7 kalender mån bara...
Fast jag tror att FL räknar fel... Om man kikar på triump's exempel ovan så borde hon ju vara i 8 månaden nu, fr.o.m. idag. Och jag borde vara det fr.o.m. den 23:dje, eftersom jag har bf den 23:dje...
Tycker att det verkar logiskt, att man utgår från att man har två månader kvar (dvs är i 8:de månaden) när man är två månader från bf..
kalendermånaderna räknas från ägglossningen/befruktningen... så dom är ett helt eget räknesätt
men då alltså, om jag blev gravid 23 oktober, då borde jag gå in i en ny månad varje 23:e i månaden.. eller?
kolla under graviditet nu på mitt kryp in... står att ja e i kalendermån 8 nu..så nu stämmer de hos mig iaf
Jag räknade att den 11:e april gick jag in i åttonde månaden. Den 11/5 blir det nionde månaden och den 11/6 är det meningen att den ska ploppa ut. Blir inte precis som det räknas på FL, men jag gör så iaf...