Inlägg från: Lilla spökets mamma |Visa alla inlägg
  • Lilla spökets mamma

Blöjbudget

Blivande mamma som försöker se över den framtida ekonomin undrar vad ni som redan hunnit lite längre har för månadskostnad för blöjor.
    Varierar det med barnets ålder eller är det en konstant utgift?
    Stämmer det att lågprismärkena är aktuella först när barnet blivit lite större?

Tack på förhand!

/Lilla spökets mamma

• Svar på tråden Blöjbudget
  • Lilla spökets mamma

Se, där bara det gav mig lite mera kött på benen. En annan hade ju ingen aning om hur stor förbrukningen är ens en gång. Vet bara från mina barnvaktsinsatser i tonåren att det kommer att bli engångsblöjor som gäller. Har ingen lust med tygblöjor helt enkelt.

• Lilla spökets mamma

Kristinah: Jo, jag har sett i annonserna nu att dagens tygblöjor är något helt annat - det är rätt länge sen jag var tonåring och barnvakt i den familjen där det var aktuellt.

Tills vidare bor vi i lägenhet så sopavgiften slipper vi tänka på - men hur är det egentligen med blöjhinken - har för mig att sådana i plast tar åt sig av lukten? Men vad är alternativen - jag kommer inte att springa ut till sophuset på gården med varje nylevererad bajsblöja, det inser jag, så någon form av "mellanlagringsstation" måste till - daglig tömning OK. Jag måste inte ha en Sangenic med plats för 28 st....

Vad har ni för blöjhinkar?

• Lilla spökets mamma

Vi tänkte ha skötplatsen på bänken vid tvättmaskinen, och där finns ett skåp som vi redan har en papperskorg i. Utifrån era svar börjar jag luta åt att skippa det där med blöjhink och klara mig med den papperskorgen så länge, och ha en rulle soppåsar till hands för att knyta in bajsblöjorna i.
    Bra om man kan lösa något lite enkelt!

Funkar det inte för oss kan vi ju köpa en hink senare, om vi skulle känna att det behövs!

Svar på tråden Blöjbudget