• Stormar

Klåda på brösten, tidigt.

Hej!

Jag har sedan igår fått en fruktansvärd klåda på bröstvårtorna! Har sett trådar med detta fenomen, men då verkar det ske långt senare i graviditeten? Jag är bara i v. 8 (7+4). Någon som känner igen sig? Och tips för att få det att sluta? =)

Gå fort och le mycket, så är det ingen som märker att du är ful.
  • Svar på tråden Klåda på brösten, tidigt.
  • LeeLoo82

Hej! jag hade riktigt ömma bröst redan en vecka för bim. sen har jag även fått nu att det kliar på hela brösten. jag e i vecka 7+0 idag.

• Zionezze

Jag fick det med en gång, över hela brösten oxå. Men det har avtagit typ den sista veckan, är i v 8, nu gör de bara hiskeligt ont så fort jag nuddar dem...

• Zionezze

Jag fick det med en gång, över hela brösten oxå. Men det har avtagit typ den sista veckan, är i v 8, nu gör de bara hiskeligt ont så fort jag nuddar dem...

• Riala

Jorå, jag med! När den värsta bröstömheten gått över så började det klia järnet istället, just på bröstvårtorna. Just nu håller det sig till vänster, men det skuttar över ibland, hihi.

• Najsidaniela

Vet vad du menar. Jag har oxå en hiskeli klåda, för mig är det precis som Riala skriver, att det började med enorm ömhet som därefter gick över till klåda. Har dock inga bra tips på vad man kan göra, sitter själv i samma båt!

• Stormar

Tack för alla svar! Tur att jag inte är ensam. =)

Det lugnade faktiskt ner sig för mig när jag smörjde in med olja, och bytte till en mjukare BH. Kanske bara var att brösten var torra och irriterade.

Gå fort och le mycket, så är det ingen som märker att du är ful.
Svar på tråden Klåda på brösten, tidigt.