• Mia W

Jävla grannar som lever om mitt i natten!

ÅHHHH! Blir så förbannad. Först har man stått ut med att grannar smällt smällare (förbjudna) och raketer på marken och siktat mot balkonger flera dagar för nyår så att mitt barn är skrämt.

Nu har de jävla idioterna festat hela natten med basen på max och skrikit och supit på balkongen. Visst, det är nyår men va fan, de ska väl inte leva om så jävla mycket att mitt barn blir så rädd att hon inte kan sova utan bara gråter?

Jag har ringt på tre gånger idag och bett dem dämpa sig, men det räcker bara en liten stund. Varje gång svarar den ena tjejen som bor där smörigt att hon förstår mig och ska tänka på att sänka volymen men att hon inte kan ta nåt ansvar för gästerna. Men ljudet sänks ju bara i nån minut innan helvetet börjar om igen.

Jag skiter i om det är nyår, man behöver väl inte festa så att grannarna får tinnitus? Och varje jävla vardag spelar de med basen på max och sjunger falskt. Träffade en annan granne idag som inte heller stod ut. De hade en egen fest men gäster från idioternas fest hade varit inne på deras fest och jävlats.

Hur mycket spring i trappuppgången ska man tåla? Hur mycket skrik och supande på balkongen ovanför så att det hörs in i ens eget hem ska man tåla? Ska man tåla att de har på så hög musik att man knappt kan höra sina egna tankar och att barnet är för rädd för att sova?

Fan, ta alla oansvariga grannar som bara tänker på sig själva. Visst,jag gillar också fester. Men man behöver väl inte leva om hur mycket som helst och hela natten?

• Svar på tråden Jävla grannar som lever om mitt i natten!
  • veronicaq

hur kan du störa dej så sjukt mkt på EN NATT på ett helt år???

fattar inte såna som gör det

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • enny signatur

Kanske för att det inte är någon skilland denna nat tmot övriga? ens barns välmående tycker ajg alltid går före.
    Ring strönignsjpuren, må det vara nyår elelr jul, emn det finns fortfarande et tlagrum som säger vad som är ok och inte

• Im Fabulous

Hon ska VISST ta ansvar för gästerna!

• Mia W

Nej, som sagt är det INTE bara en natt. Det är många nätter och dessutom varje vardag som deras jävla bas går för fullt så det skakar i fönsterbrädorna. Och jag har ringt störningsjouren flera gånger och de har dämpat sig en stund och sedan har det varit fullt ös igen. Dessutom har jag gett dem flera chanser och väldigt snällt bett dem att sänka sig, men de har ju bara gjort det i någon minut innan de börjat om.

veronicaq:
    Jag är SKITLESS på folk som tycker att man är en festdödare, gnällspik osv när man faktiskt försvarar sitt barns välbefinnande och faktiskt inte vill ha tinnitus. Jag har inget emot fester och jag är inget helgon själv. Men att gång på gång skita i att grannarna blir störda och att leva om på sådan decibel som de gjorde är faktiskt för jävligt.

Varför måste det vara en norm att de som ska ha fest och vill supa sig drängfulla och skrika, slåss osv är de som har rätt att ha roligt medan de som vill ta det lugnt ska anpassa sig? MÅSTE nyårsfirande innebära drängfylla, slagsmål, skrik och ooootroligt högljudd musik? Och när man står där och faktiskt säger att ens barn inte kan sova och är rädd... hur jävla svårt kan det vara att dämpa sig? Jag blir så less på ursäkter i stil med att "jag är skötsam men det är mina stökiga gäster som rår för allt". Man har väl ett ansvar för sina gäster? Lever de om så de stör ens grannar få man väl slänga ut dem om de vägrar lugna sig?

• fairyfloss

Man har väl fan ansvar för sina gäster?! Om de inte sköter sig så får man väl som värdinna kasta ut dem. Nej fy fan vilken granne, jag hade ringt polisen faktiskt.

• Geken

Var bor ni egentligen? Bor själv i Solna, här är lugnt som i graven :)

• Mia W

Jag ringde polisen till slut. Men fick sitta i en halvtimmes telefonkö, blev omkopplad till den lokala polisen, fick sitta i telfonkö en kvart, blev omkopplad till SOS Alarm, blev dirigerad till Bostadens egen störningslinje (som det inte står information om någonstans) men då var det lugnt. Så jag sket i att anmäla. Men, så började helvetet om igen och jag ringde till störningslinjen. Fick upprepa det igen och nu har hela natten gått, min dotter somnade vid tre alldeles slut och ledsen, jag själv är för förbannad för att sova och grannarna har förstört hela natten. Men nu är det tyst.

• Mia W

Vi bor i Umeå på Ålidhem. Den delen av Ålidhem som enligt många skulle vara den lugna, mer familjära delen. Oturligt nog flyttade det in en massa stökiga ungdomar i sommar och de är en pina. I sommar var jag tvungen att ringa risklinjen då de festade i lekparken, krossade ölflaskor i sandlådan och bajsade i lekstugan här utanför. Ibland undrar jag om vettet går ur folk då de flyttar hemifrån numera? Man kan tycka att de i alla fall borde tänka på att inte jävlas med småbarn, vilket de gör då de gör sådant i lekparken. Önskar ibland att det var hårdare tag. Det finns så många som bara verkar glida genom samhället och festa hela tiden medan allt fritid går till att bete sig som svin mot andra. Och oturligt nog har jag väl hamnat i ett kvarter som består av några få tappra barnfamiljer, några skröpliga pensionärer och en bunt idioter som var för omogna för att flytta hemifrån men gjorde det i alla fall och hamnade här. *morr*

• Tant Greta

Gott Nytt År!

Låt grannarna partaja..?Skrattande
    Imorrn lär det väl vara tyst...

Svar på tråden Jävla grannar som lever om mitt i natten!