• Mia W

Jävla grannar som lever om mitt i natten!

ÅHHHH! Blir så förbannad. Först har man stått ut med att grannar smällt smällare (förbjudna) och raketer på marken och siktat mot balkonger flera dagar för nyår så att mitt barn är skrämt.

Nu har de jävla idioterna festat hela natten med basen på max och skrikit och supit på balkongen. Visst, det är nyår men va fan, de ska väl inte leva om så jävla mycket att mitt barn blir så rädd att hon inte kan sova utan bara gråter?

Jag har ringt på tre gånger idag och bett dem dämpa sig, men det räcker bara en liten stund. Varje gång svarar den ena tjejen som bor där smörigt att hon förstår mig och ska tänka på att sänka volymen men att hon inte kan ta nåt ansvar för gästerna. Men ljudet sänks ju bara i nån minut innan helvetet börjar om igen.

Jag skiter i om det är nyår, man behöver väl inte festa så att grannarna får tinnitus? Och varje jävla vardag spelar de med basen på max och sjunger falskt. Träffade en annan granne idag som inte heller stod ut. De hade en egen fest men gäster från idioternas fest hade varit inne på deras fest och jävlats.

Hur mycket spring i trappuppgången ska man tåla? Hur mycket skrik och supande på balkongen ovanför så att det hörs in i ens eget hem ska man tåla? Ska man tåla att de har på så hög musik att man knappt kan höra sina egna tankar och att barnet är för rädd för att sova?

Fan, ta alla oansvariga grannar som bara tänker på sig själva. Visst,jag gillar också fester. Men man behöver väl inte leva om hur mycket som helst och hela natten?

• Svar på tråden Jävla grannar som lever om mitt i natten!
  • chrissepisse

Tant Greta - mina festprissande grannar stängde musiken klockan 7 i morse och jag tänkte då att det äntligen skulle bli tyst. Ack vad jag bedrog mig, de började gräla högljutt istället. Föredrog nästan The pussycat dolls på högsta volym

Mina grannar får gärna ha fest, men jag tycker det är trist när vi inte hör vår egen stereo. Nu skulle vi troligtvis sova igenom en atomexplosion här hemma, båda barnen sov kompakt trots att det lät som om partyt var inne hos oss, så jag säger aldrig till. Däremot hade jag gärna kastat en hink vatten på de idioter som ringde på porttelefonen klockan fyra i morse, jag flög verkligen upp i givakt.

• Mylla

Men vad konstigt, varför blir de inte vräkta? vad många olika linjer det verkar finnas. Kanske bäst att framföra alla klagomål till bostadsbolaget?

Och självklart har hon ansvar för sina gäster, enligt lag. Annars får hon ringa polisen själv om det går överstyr.

• Nea85

hehe du...

Nu när de ligger och e bakfulla, dåna på med musik!!!!*Asg*
    så får det smaka på deras egen medicin, nu e jag ju egentligen inte för att man ska hämnas, men ibland kanske det behövs*hornen växer ur pannan*

• schottis

Mina håller fortfarande på....

• tröllkäringa

vrid på stereon på högsta volym nu och heeeeeeela dagen!!!! fan va gött det skulle jag ha gjort mohahahahahaha

(¯`°?.¸ ღ hÅrDrOcKღ ¸.?°´¯)
  • xenaa

jag skulle kunna accepterat de om de just var för att de var ny år men enligt TS håller de alltid på så även på vardagarna.
    skulle lätt ha ringt störningsjouren om int de hjälpt, ringt polisen!

Och det är din grannes ansvar att hålla reda på sina gäster.

Jag oxå massa problem med våra grannar. de som bor under oss ska skratta o prata så jäääävla högt!
    man blir less men en kväll fick jag nog då var klockan 01.30 jag gick ner och plingade och frågade om de kunde dämpa sig lite.
    absolut sa killen, men bara så du vet vi festar inte nä men var tysta då.

Jag menar jag accepterar fest från grannar absolut så länge folk inte skriker och stör och röker i trappen!
    de hatar jag mest!
    men sköööönt att slippa detta vi ska flytta i mon!

♥Leo 07-06-22♥
  • schottis

Från familjebostäders hemsida:

"Så här säger lagen:
    Enligt hyreslagen ska man som hyresgäst se till att grannarna inte utsätts för störningar samt "bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten". Kort sagt visa hänsyn.

En vanlig myt är att man har rätt att ha fest en gång per månad och att man då får störa hur mycket man vill. I själva verket har du rätt att ha fest så ofta du vill, men du har inte rätt att störa dina grannar."

• Julia och Linea

störningsjouren! + att anmäla till hyresvärden (om det fortsäter)

• Caffreys

Gör gärna anteckningar och för dagbok. Hade en kompis som hade problem med en störande granne. Dom fick uppmaningen att föra dagbok. Även störningsjouren var hemma hos dom och lyssnade på den störande grannen. Det tog ett bra tag innan han blev vräkt och då hade han hunnit med ett våldtäktsförsök i tvättstugan i huset.

• Julia och Linea
    schottis skrev 2008-01-01 09:52:18 följande:
    Från familjebostäders hemsida:"Så här säger lagen:Enligt hyreslagen ska man som hyresgäst se till att grannarna inte utsätts för störningar samt "bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten". Kort sagt visa hänsyn. En vanlig myt är att man har rätt att ha fest en gång per månad och att man då får störa hur mycket man vill. I själva verket har du rätt att ha fest så ofta du vill, men du har inte rätt att störa dina grannar."
    det skulle vara så ok för mig, men det väsrta är att när det är mycket "festfolk" i huset blir det i princip varje helg.

haha känns konstigt att vi som är 23 o 25 år gnäller om fester

men nu tar vi vårt å flyttar utanför stan en bit, ska bli såååå härligt!
  • Vickan I

Ja, för anteckningar. Se till att få dit störningsjouren så att de sjäva kan notera hur mkt det låter.

Polisen kan inte göra ngt åt störande grannar, inte så länge de håller sig i lägenheten och inte så länge lghinnehavaren inte vill ha hjälp att få ut folket.

Polisen kan ringa på och be dem lugna ner sig, men gör dem inte detta kan polisen inte göra ngt. Polisen har inte ens rätt att gå in i bostaden om lghinnehavaren inte vill detta och ännu mindre vrida ner volymen på musiken.

Så fort de däremot är i porten som anses som ett allmänt utrymme, kan polisen avisa dem från platsen eller omhänderta dem enligt lob eller dyl.

jomenvisstseru
  • luzorsus

om du hör fler grannar klaga, gå ihop och ring och anmäl, se till att de som stör sig på dom anmäler dom så det inte bara är du.
    Ring störningsjouren men drar de igång så fort de gått, ring polisen, att han polisen i dörren är inge vidare.

• Julia och Linea

Och även om polisen ej får gå in så visst måste det kännas att dom står där! Pinsamt anser jag

• enny signatur

anteckna när de festar och anmäl. eller gadda ihop dig emd övriga grannar och ring bostadsbolaget gemensamt. gör ni det redan nu så kanske de ryker vid nästa fest?

• Jenniesmamma

Vi slipper tack och lov festande,för bor i en trapp med mest äldre personer och en till familj förutom oss.
    Dom som bodde där innan vart vräkta för att dom förde sånt liv snt på kvällarna,och trodde att det skulle bli lugnare när det flyttade in en barnfamilj där,men det är tyvärr värre än någonsin,deras barn leker det tolv ett på nätterna,skriker,slår i väggarna,och hunden den skäller och skäller. Pratde med våran hyresvärd,och skärpar dom inte till sig nästa gång vi knackar på så ska vi ringa störningsjouren,tre gånger dit så blir dom vräkta. Barn får leka hur mycket dom vill,men efter klockan tio behöver man inte slå på väggarna,skrika och springa så man tror att dom ska väcka hela området.

Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • DropDeadUgly

Accepterar inte sånt beteende någon gång under året. Bor man i lägenhet har man inte fest. Man har möjligen bjudningar etc som är lågmälda, men jag tycker inte det är acceptebelt att störa sina grannar men fester och hög musik, skrålande på balkongen och hög ljudvolym i trapphuset.

Och ja, jag menar allvar. Jag har bott i lägenhet i 14 år och har haft folk över många gånger (sena nätter) på middag etc men aldrig fått några klagomål, så det går om man vill, man måste inte vara ett respektlöst svin.

• Mia W

Det har varit knäpptyst däruppe i två dygn nu. Antingen måste de vara borta eller så ångrar de sig och lever ett tyst, stilla liv nu...

• Yvonne81

Jag är så lycklig - där jag bor är det lugnt! Bredvid mig bor ett yngre par och det är aldrig sådana fester som du beskriver - vi för nog mest väsen - jag och min son men ingen klagar på oss för vi sover ju om nätterna och ljudisolerat är det här med så jag kan helt ärligt säga att jag aldrig hör mina grannar - aldrig! Jag hör aldrig en tvättmaskin och då har vi alla det i våra lägenheter - inget! Så borde det vara överallt!

Det är bara om man sitter vid ytterdörren - alltså är i hallen så kan man höra grannen öppna sin dörr om de precis kommit hem!

Svar på tråden Jävla grannar som lever om mitt i natten!