Tösen4 skrev 2008-01-01 17:27:33 följande:
Vi har bricanyl hemma för falsk krupp. Bricanyl är avsvällande, luftrörsvidgande och kramplösande. Med 2 av mina barn har jag haft bricanyl, lepheton och desentol. Finns även Mollipect hemma till mitt tredje barn.En av grabbarna fick kramp i gallgångarna av antingen lepheton eller desentol. Det var otäckt. Efter det har vi bara Mollipect och Bricanyl hemma.Har precis haft falsk krupp med mina 2 flickor under den senaste veckan. Fick då betapred och inhalerade adrenalin på akuten.
Hur visar sig kramp i gallgångarna??
Alla mina har haft falsk krupp, just nu är det jobbigt för minstingen och för 14 dagar sen var det äldsta grabben, tösen hade bara en lättare släng och behövde aldrig medicineras.
Stora grabben fick vi åka in och inhalera med kortison samt dricka betapred. Minstingen har vi varit inne med två gånger sen i lördags, första gången fick han betapred att dricka samt mollipect och igår inhalerade han (minns ej vad) och fick bricanyl + mollipect...
Har en jäkla slemhosta kvar och han väser som en orm men det värsta just nu är att han verkar ha ont när han hostar och det vet jag itne vad jag kan göra åt!
Akutläkaren sa förresten till mig när jag var inne med stora grabben att just Lepheton-desenthol är från den gamla skolan och hjälper inte så mycket så jag fick aldrig ett nytt recept på det!?

betapred och bricanyl är det som gäller ihop med mollipect tydligen!