• HannahC

Aloe Vera Gel skadligt?

Har en fundering, Aloe Vera gelen som finns på tub, tror den är 36% eller liknande, är den dum att använda när man är gravid? Läste att för invärtes bruk ska man undvika aloe vera. Använder den vid rakning mot röda prickar, men kom på efter att jag smörjt att det kanske inte var bra. Någon som vet?

• Svar på tråden Aloe Vera Gel skadligt?
  • KnittedKharpern

I use it topical every day I had never heard that you couldn't use it that way. I am guessing they don't suggest you take it orally.

• blivande mamma 24

ja tror inte det e farligt men kolla med din bm

gravid v 35
  • RebeccaR

Aloe vera gelen är helt ofarlig att använda utvärtes. Du kan tex smörja in magen med det för att undvika bristningar. Dock ska man inte använda aloe för invärtes bruk, dvs dricka aloejuice och dyl. Så det är bara att smörja på, ingen fara! (har en moster som är expert på aloe så jag är ganska välinformerad )

Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
  • Dexxi

Utvärtes är ingen fara! Använder det själv regelbundet. Däremot ska man inte börja dricka det om man inte druckit regelbundet minst 3 månader före man blev gravid. Men smörj du vidare, inga problem!

♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • HannahC

Vad bra! Det är ju såå bra, mot, ja typ allt!

• lavendeln

Vill bara säga att aloe vero är väldigt starkt, så om man inte har använt det förut skulle jag inte råda någon till att börja under graviditeten. På mig svullnade huvudet upp efter att ha smörjt in mig med aloe vera, jag var så vacker såå ;-P Men är ju ingen expert så jag kan ju inte säga att det skulle vara farligt för en bebis om man skulle få en allergisk reaktion, bara att jag själv skulle bli nojjig.

• Dolce Vita

Säger som dem andra, kör på du Jag använder det ofta

• millan83

Är det den gröna gelen vi pratar om? eller den som är grön på tuben? Kan den vara bra att smörja magen med? I så fall ska jag genast börja med det

Bebis i magen
  • raskan
    lavendeln skrev 2008-01-02 18:54:33 följande:
    Vill bara säga att aloe vero är väldigt starkt, så om man inte har använt det förut skulle jag inte råda någon till att börja under graviditeten. På mig svullnade huvudet upp efter att ha smörjt in mig med aloe vera, jag var så vacker såå ;-P Men är ju ingen expert så jag kan ju inte säga att det skulle vara farligt för en bebis om man skulle få en allergisk reaktion, bara att jag själv skulle bli nojjig.
    Ja om det är ren aloevera men gelen är ingen fara....
Svar på tråden Aloe Vera Gel skadligt?