• SPECIELL

morfin i citodon?????

Liten undran bara innehåller citodon morfin???
    Äter det nu mot njurbesvär och är gravid,men fick höra att det innehåller morfin stämmer det???

• Svar på tråden morfin i citodon?????
  • Lola Jämtland

Läs själv....

www.fass.se

Eller läs på bipacksedeln.

//Här borde man skriva något intressant....
  • tokfisan

ja, kolla fass.se eller vårdguiden o liknande, finns nog svar där

• Kami74

Det innehåller väl paracetamol och kodein, tror jag. Jag åt det tidigare mot migrän, men efter gallstens-op vägrar min kropp att tillåta mig att ta dem, men inte innehåller de morfin väl? De är ju bara mycket starkare värktabletter, vanebildande dock.

• blivande mamma 24

kan man ta citodon när man e gravid ? de e väll ganska starka

gravid v 35
  • bustjejen

Vad jag har för mig (var längesen jag läste detta dock...), så omvandlas kodein till morfin i kroppen.
    Om din läkare visste om att du är gravid när han/hon skrev ut Citodin, så ska det nog vara ok. Annars bör du kolla upp detta så snart som möjligt.

• Dimitra
    blivande mamma 24 skrev 2008-01-02 00:02:15 följande:
    kan man ta citodon när man e gravid ? de e väll ganska starka
    Graviditet och amning

Man bör inte använda läkemedlet när man är gravid. Det finns en risk för att fostret kan påverkas. Man ska rådgöra med läkare om man behöver använda läkemedlet när man är gravid.

Ur: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Shirley

Precis rätt

bustjejen skrev 2008-01-02 00:04:32 följande:
    Vad jag har för mig (var längesen jag läste detta dock...), så omvandlas kodein till morfin i kroppen.
  • SPECIELL

Jag är ordinerad citodon vid krafftig smärta i höger njure då jag har en vidgning som gör det plågsamt att sova nattetid.
    Men jag har inte bipacksedeln så jag kunde läsa ochg ville ha ett snabbt svar.
    Läkaren har ordinerat 8 tabletter om dagen jag tar 2 vid behov,men jag tycker det känns läskigt i fall det finns morfin i.

Tackar för alla svar annars INA

• missteddy

jag fick det utskrivet istället för min migrän medicin när jag väntade barn så det är nog ingen fara att äta det för jag tror ingen läkare skulle skriva ut de annars

Svar på tråden morfin i citodon?????