morfin i citodon?????
Liten undran bara innehåller citodon morfin???
Äter det nu mot njurbesvär och är gravid,men fick höra att det innehåller morfin stämmer det???
Liten undran bara innehåller citodon morfin???
Äter det nu mot njurbesvär och är gravid,men fick höra att det innehåller morfin stämmer det???
Läs själv....
www.fass.se
Eller läs på bipacksedeln.
ja, kolla fass.se eller vårdguiden o liknande, finns nog svar där
"Medicinen innehåller två olika verksamma ämnen, kodein och paracetamol"
Ur: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
Det innehåller väl paracetamol och kodein, tror jag. Jag åt det tidigare mot migrän, men efter gallstens-op vägrar min kropp att tillåta mig att ta dem, men inte innehåller de morfin väl? De är ju bara mycket starkare värktabletter, vanebildande dock.
kan man ta citodon när man e gravid ? de e väll ganska starka
Vad jag har för mig (var längesen jag läste detta dock...), så omvandlas kodein till morfin i kroppen.
Om din läkare visste om att du är gravid när han/hon skrev ut Citodin, så ska det nog vara ok. Annars bör du kolla upp detta så snart som möjligt.
Precis rätt
Jag är ordinerad citodon vid krafftig smärta i höger njure då jag har en vidgning som gör det plågsamt att sova nattetid.
Men jag har inte bipacksedeln så jag kunde läsa ochg ville ha ett snabbt svar.
Läkaren har ordinerat 8 tabletter om dagen jag tar 2 vid behov,men jag tycker det känns läskigt i fall det finns morfin i.
Tackar för alla svar annars INA
jag fick det utskrivet istället för min migrän medicin när jag väntade barn så det är nog ingen fara att äta det för jag tror ingen läkare skulle skriva ut de annars