2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)
Jag tycker så illa om ordet harmynt... Jag har läpp och gomspalt!
Jag tycker så illa om ordet harmynt... Jag har läpp och gomspalt!
Det är lite spännt nu när jag väntar mitt första barn. Trots att det går att åtgärda på ett snyggt sätt och jag tycker att det ger bäraren mer karaktär (ja, jag vet jag är partisk) så funderar jag på om jag har fört det vidare till mitt barn. Det syntes inget på u-ljud men ändå... så klart vill jag inte att mitt barn ska behöva opereras, det är ju ändå en risk även fast den inte är så stor...
Vi gjorde ett vanligt UL och hon tyckte sig se en hel och fin läpp. Det skulle inte göra någon skillnad om jag visste att mitt barn hade lkg så därför tänkte jag minska strålning (eller inte utsätta barnet för med än nödvändigt) under graviditeten.
Hmm. jag kanske skulle lägga in en bild på min egen spalt, den syns knappt och är mer ett karaktärsdrag än ett skönhetsfel....
Jag tar och hittar en bild imorgon, nu behöver denna höggravida kvinna sova lite.... om jag nu kan hitta nån hyfsad ställning. Har inte så många alternativ kvar.
Jupp, bf om en vecka.... gonatt på er allihopa!
LKGJ!! Vad otroligt fint de opererade ihop din dotter, det syns ju ingen deformitet alls på bilden efter op. Ni måste haft en av de bästa operatörerna! Grattis!
Läkaren som opererade mig för snart 30 år sedan gjorde en av sina första egna operationer på mig och är dag snart pensionär och är helt fenomenal på ansikten. Tack Ola Larsson!