Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Hur tidigt kan man se det pa UL? Om man räknar med att de flesta gör sitt första UL runt v. 18 sa lâr det inte vara aktuellt med abort ândå.

• siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 22:50:40 följande:
    man kan se det from v 17....
    Så då är abort ändå inte aktuellt. Eller precis på gränsen om man skulle få en tid på en gång och verkligen gjort UL så tidigt.
  • siamusen
    Gute skrev 2008-03-15 22:54:38 följande:
    Fast iblnad är det ju inte bara gommen som drabbas, de kan ha hörselproblem också samt att andra organ kan vara missbildad vill jag minnas?
    ja, det kan hänga ihop med annat men fragan gâllde vâl om barnet bara hade det.
  • siamusen

jennie ellie skrev 2008-03-15 22:58:20 följande:

Att ha något som man kan komma att lida av på ett eller annat sätt
    Men det gör de ju inte efter operationen.
  • siamusen

Spelar det nagon roll om det inte blir perfekt? Ska man abortera för att barnet far stor nâsa ocksa eller? Eller små ögon som sitter tâtt?

• siamusen
    illoi1 skrev 2008-03-15 23:46:52 följande:
    tja det fins de som tycker det tydligen
    [/citat]
    Underbaraälskade skrev 2008-03-15 23:46:15 följande:
    [citat]
    Enligt vissa så självklat måste man de, hur kan du tro nått annat...Fattar inte vissa finns väll värre saker än harmynt att oroa sig för..
    Jo tydligen, men jag undrar mera varför det ens skulle spela nagon roll.

Vad âr de underliggande psykologiska faktorerna om man aborterar ett barn som är helt friskt men inte utseendemâssigt perfekt?
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:50:01 följande:
    tydligen måste man det. måste vara svårt att hitta nån att skaffa barn med då, för vem är perfekt från topp till tå??
    Förutom mig själv så har jag aldrig sett någon faktiskt
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:52:51 följande:
    aha du får skänka lite till oss då som inte fick vackra barn då
    Absolut, jag är även generös nâmligen
  • siamusen
    Centurion skrev 2008-03-15 23:51:58 följande:
    Det är ju helt enkelt skrämmande!
    Ja, faktiskt. Skulle vara intressant att se vad en psykolog eller nagot liknande skulle ha att sâga om saken.
  • siamusen

anne h skrev 2008-03-15 23:56:13 följande:

haha Har du inte sett mig, menar du?..Eller.. jo, det kan nog stämma att du inte har, inte många som sett och inte minns det!!
    Nej,jag tror inte det faktiskt
  • siamusen

Ja, skulle vara intressant att se exakt vad som driver de som skulle abortera. Synd att jag inte jobbar lângre annars hade jag kunnat ge mig ut pa intervjuvarstråt.

Jag är iofs för fri abort och för fosterdiagnostik (inte nödvändigtvis tillsammans).

Rent logiskt sa ska man vâl fa abortera av vilken anledning som helst fast en del anledningar kommer jag aldrig förstå.

• siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:10:14 följande:
    ja det var synd att du inte gör det.... jag håller med om fri abort med o självklart fosterdiagnostik, men anledningarna kan man hålla för sig själv, de vill jag inte veta
    Fast det lâr vâl knappast existera i verkligheten antar jag. Eller vâldigt få.
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:19:34 följande:
    nej tyvärr inte
    Är det manga som gör det? Far man tillstånd av socialstyrelsen att göra det?
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:23:57 följande:
    ? nu hänger jag nog inte med, klockan är mycket o min hjärna är seg
    Jag kanske missförstod inlâgget innan

Är det manga som gör abort i verkligheten?
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:26:34 följande:
    för att barnet har spalt? *seg i skallen* om det är frågan så har jag inte en aning, har ialdrig hört talas om det....
    Exakt

Inte hört talas om det heller. Tur det
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)