Inlägg från: Centurion |Visa alla inlägg
  • Centurion

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Absolut aldrig någonsin. Förstår inte att folk röstat ja på den här frågan. Jag skulle kunna tänka mig att avbryta om barnet inte var förenligt med liv utanför livmodern men inte annars.

• Centurion
    illoi1 skrev 2008-03-15 23:10:24 följande:
    ja och ful är han oxo
    Vad otroligt fint läkarna har gjort med din sons lpg!
  • Centurion
    Majuni skrev 2008-03-15 23:14:18 följande:
    Ojoj, vad ledsen jag blir att folk har röstat ja på den här frågan..
    Ja visst blir man, jag tycker inte att man visar livet respekt genom att vilje  göra abort pga av ett litet skönhetsfel.
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-03-15 23:49:37 följande:
    Jo tydligen, men jag undrar mera varför det ens skulle spela nagon roll. Vad âr de underliggande psykologiska faktorerna om man aborterar ett barn som är helt friskt men inte utseendemâssigt perfekt?
    Det är ju helt enkelt skrämmande!
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-03-15 23:54:30 följande:
    Ja, faktiskt. Skulle vara intressant att se vad en psykolog eller nagot liknande skulle ha att sâga om saken.
    Verkligen, utseendefixerat samhälle samt allt för kontrollerade graviditeter pga utveckling och forskning. Människan vill leka allsmäktig.
  • Centurion
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:57:50 följande:
    ja det är verkligen sjukt egentligen hur man kan kontrollera och sjukare lär det bara bli, skrämmande....
    Ja det är helt galet, fattar inte hur man kan tänka så ens? Så otrligt liten respekt för livets mirakler.
  • Centurion
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:04:58 följande:
    ja verkligen!!!!! jag är glad att man hade lyckan att få barn överhuvudtaget!!!! kan inte ens tänka mig hur man skulle må om man inte kunde få barn o sedan läsa att man skulle ta bort det om det visa sig ha spalt el liknande skrämmande det med
    Vi har varit ofrivilligt barnlösa men gått till ännu svårare problematik i dagsläget och det är fruktansvärt att läsa hur vissa resonerar.
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-03-16 00:25:08 följande:
    Jag kanske missförstod inlâgget innan Är det manga som gör abort i verkligheten?
    Pga av kosmetiska skäl eller öht?
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)