Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Nej, självklart inte! Det syns ju inte ens om det är en duktig läkare som fixar det, tycker inte det spelar någon roll heller om det är synligt.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • cloudberry79
    anne h skrev 2008-03-20 12:24:15 följande:
    det torde det väl göra även före op?
    LKG kan väl ge en del problem med näringsintag vid liten ålder?
  • cloudberry79
    Spartacus skrev 2008-03-20 17:35:01 följande:
    spalt är ingen sjukdom utan en missbildning.. det ger ju inga större men och idag så är man dessutom duktig på att operera om man väljer att korrigera skönhetsfelet! absolut ingen anledning till abort...
    Finns det någon som väljer att inte operera?

Irriterar mig lite på de här trådarna.. Skulle tro att den största majoriteten av alla aborter sker på helt friska foster utan någon som helst missbildning, så varför diskutera abort på foster som har sjukdomar, funktionshinder eller missbildningar? Är det värre att göra abort på ett foster med en sjukdom än ett som är helt friskt?
  • cloudberry79
    anne h skrev 2008-03-20 18:33:37 följande:
    Om du väljer att inte föda nåt barn, oavsett egenskaper hos det, så är svaret nej. (dvs om du gör abort oavsett vad det är du väntar -fast då gör du heller ingen fosterdiagnostik, så du vet aldrig ifall det har något av de egenskaper som du o TS räknar upp)Är du däremot efter att välja bort vissa egenskaper hos barnet så tycker jag att JA, det är värre!
    Beror väl på vilka egenskaper man väljer bort?
  • cloudberry79
    anne h skrev 2008-03-20 18:58:08 följande:
    Vilka egenskaper är det då ok att göra abort vid? Vad väljer vi som får leva, vad väljer vi bort, vem ska dö?
    Sjukdomar som inte är förenliga med liv till exempel? Jag vill inte förlora ett till barn, skulle hellre göra abort i vecka 14-15 än gå igenom helvetet igen.
  • cloudberry79

Nej, men abort som abort i mina ögon.. Tycker det är värre att göra abort på friska barn än sjuka barn.

• cloudberry79
    anne h skrev 2008-03-20 21:38:42 följande:
    ok, jag har ju inga "sjuka" barn, enbart barn med spalt, adhd, DS, hsk mm.. men inga sjukdomar...
    Så, ni har inte opererat spalten? Det är ju ingen sjukdom? Varje dag önskar jag att det gick att bota min sons cysta i hjärnan. Han är frisk, men han har en blödning där inne som inte går att göra något åt, självklart önskar jag att han inte hade den, konstigt vore annat... Vill att mina barn ska ha de bästa förutsättningarna i livet.
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)