Inlägg från: lkgj |Visa alla inlägg
  • lkgj

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Skulle aldrig göra abort ifall jag visste att mitt barn hade lkg eller annat... är själv mamma till en super go dotter som föddes med lkg... älska henne lika mycket som jag älska hennes syrra som inte ha lkg...en sån sjuk fråga...

• lkgj
    fri79 skrev 2008-03-17 16:53:33 följande:
    LKGJ!! Vad otroligt fint de opererade ihop din dotter, det syns ju ingen deformitet alls på bilden efter op. Ni måste haft en av de bästa operatörerna! Grattis!
    Tack! vi ha bästa ops läkaren oxå.. anders berglund erfaren läkare i linköping... super duktig...
  • lkgj
    Djävulens lilla slav skrev 2008-03-18 13:12:22 följande:
    Ja, för jag kommer inte att kunna se på mitt barn och tycka att han är söt.
    Lkg barn är precis lika söta som vilket barn som helst....hmmm
  • lkgj
    Djävulens lilla slav skrev 2008-03-18 13:50:30 följande:
    Det tycker inte jag, dom är i mina ögon fula.
    Du behöver inte tycka som mig... ville bara påpeka att dom är som vilket barn som helst, bara utseendet som skiljer lite.... är själv mamma till lkg barn...
  • lkgj
    Legolina skrev 2008-03-18 13:57:29 följande:
    Djävulens lilla slav skrev 2008-03-18 13:12:22 följande:Om barnet föds med lkg utan att det syntes på ultraljudet då? Tror du inte att du skulle kunna se på ditt barn då? Skulle du inte hitta ett sätt att se förbi lkg och de nåt mer?
    bra fråga... jag är mamma till lkg barn, vi visste inget att vårt barn skulle ha lkg när hon föddes, givetvis blev det en schock, men hon älska vi lika mycket som ett "friskt" barn....
    Läkarna är så super duktiga att op lkg barn....
  • lkgj
    Kami74 skrev 2008-03-21 07:35:41 följande:
    På en hemsida för LKG står det att det är en missbildning, ett utseendehandikapp. De skriver också "Men barn som föds med LKG är, förutom det fysiska handikapp det innebär, inte annorlunda än andra barn, och har samma behov som alla barn."Det är alltså inte en sjukdom. Dessutom finns det vuxna som inte gjort någon op och de lever ett fullvärdigt liv iaf. Min son har gjort op, men det handlar ju bara om utseendet, han hade knappast dött bara för att han inte såg perfekt ut.Det känns lite konstigt att diskutera att göra abort på ett barn pga utseende, men jag förstår att det är en annan sak för många om det gäller något allvarligare, något som gör att barnet inte får ett fullvärdigt liv eller inte kommer att överleva.
    Hej!

Bra skrivet tycker jag...Glad
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)