var kan man göra VUL?
jag är i vecka 6 och vill göra VUL. vart vänder man sig??
barnmorskan sa att jag kunde prata med "min" gynekolog. men jag har ingen... vad göra??
jag är i vecka 6 och vill göra VUL. vart vänder man sig??
barnmorskan sa att jag kunde prata med "min" gynekolog. men jag har ingen... vad göra??
Någon privat klinik skulle jag leta upp i gula sidorna.
På Kk får man bara Vul om det är akut.
Men säg det till din Bm att du inte har någon gyn så får hon fixa ihop dig med någon, eller så kolla under vård i telefonkatalogen där brukar det stå nummer till gynekologer. Lycka till!
VUL är väl inte något man gör bara för att kvinnan vill, utan mer för att få reda på något, exempelvis om det råder stora tvivel om när man hade mens sist eller liknande. Jag tror inte man får göra VUL hur som helst, faktiskt.
De flesta privata gynkliniker gör VUL, kostar ca 250 kr. Men vänta lite skulle jag råda. V 6 är tidigt, de kanske inte ser så mycket!
Visst är det så.
Privatkliniker har oftast inget emot det alls.
Sen tycker jag personligen inte att man ska ta upp KK's akut tider "bara för att man vill göra ett vul" men pprivat har jag inget emot.
Japp på privat så får du göra det som du vill men på KK så gör man det inte i "onödan" utan endast om man tex haft blödningar eller liknande. Helt rätt tycker jag
Men som någon skrev vänta iallafall en vecka till för det är ju så jobbigt om man far för att hoppas få se något och bli lugnad och så ser man inget. Det är ju ganska vanligt att man är lite mindre gånget än man trott tex så vänta lite så du kan få se hjärtat iallafall.
Jag ringde KK och fick en tid för Vul, snabbt gick det också
Lycka till