• flashgirl

ska man diska nappflaskorna med diskmedel?

ger modersnjölersättning till min son som är 2 mån. jag kokar nappflaskorna en gång om dagen annars sköljer jag bara ut dem med skållhett vatten och flaskborste. ska man diska dem med diskmedel?

• Svar på tråden ska man diska nappflaskorna med diskmedel?
  • Birgitta2

Absolut. Det gjorde jag flera gånger om dagen. Men man får se till att skölja ordentligt, men det är ju självklara saker.

• solrosen00

ja diskade med diskmedel efter varje måltid..

• lenlag

Sedan dottern var 2 veckor har jag diskat flaskorna med Yes. En gång i månaden kör jag dem i diskmaskinen och därefter kokas de. Än så länge verkar det inte som att hon har tagit skada av det.

• cloudberry79

Jag diskar allt i maskin, efter varje användning. Sköljer därefter varje flaska med kokat vatten in och utvändigt.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • vagabond77

Vi handdiskar dotterns nappflaskor med diskmedel och varmt vatten. Sköljer noga. Därefter använder vi avents destillerare för microugnen. Det ryms ca 6 nappflaskor med lock och nappar osv. Vi kör även bröstpumen i denna. Mycket praktiskt. 4 min i micron på 900W.

• bizzy

ja, diskar med liten skrubb, flaskborste och diskmedel. kokar nästan aldrig eftersom hon po apoteket sa att det inte behövs, om man inte tappar flaskan ute po gatan etc. funkar jättebra.

• Miiiaaa

tänk på att skölja ur med kallt vatten först så att mjölkproteinerna släpper. Men det kanske är en självklarhet!
    jag visste inte det...

• ninos

Japp, diska med diskmedel och skölj noga med kallt vatten för att lösa upp proteinerna.

Svar på tråden ska man diska nappflaskorna med diskmedel?