• Rauur

    Ni som fick runt Juni 06 Del 7

    Nu är vi inne på ett nytt år och nya tag!

    Gamla trådarna

    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-24/m11586981.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14194312.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m17251888.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-3-24/m20200550.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22767999.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25284325.html

    Hoppas alla hittar hit igen!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-27 23:23
    Nya tråden!

    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31150617.html
  • Svar på tråden Ni som fick runt Juni 06 Del 7
  • Rauur
    stress skrev 2008-02-25 14:21:06 följande:
    Emil har haft storpojkesäng länge nu och det går superbra. Han pratar också som bara den och det kommer treordsmeningar ibland. Mamma tappa bollenPappa jobba brum-brum (pappa är i garaget Tyvärr har han inte lugnat ner sig och är mer vild än tam. Häromdagen så hittade jag honom i fönstret på fönsterbrädan!Han drar ju stolar omkring och klättrar dit han vill. Han står ofta på vardagsrumsborden och hoppar till barnprogrammen på morgonen också :-O.Sedan har han börjat klättra upp på höga saker och står och ropar på oss, direkt vi kommer så slänger han sig rakt ut mot oss så att vi ska fånga honom vilket är helt galet.Tyvärr tycker han liksom inte att det gör så ont att ramla så han lär sig inte att det är farligt..
    OJ. Ni har en riktig vilding hemma! Emanuel brukar bara dra fram köksstolarna och luta sig mot bordet, eller i värsta fall sätta sig på bordet ^^,
    Låter lite läskigt att han inte tycker att de gör ont om han ramlar osv =/
    Karina 80 skrev 2008-02-25 15:04:52 följande:
    Rauur: GRATTIS till förlovningen!!!
    Tack så mkt! : )

    Iallfall, vi har vart i värsta renoveringen av köket nu! Ni får gärna smyga in i galleriet och kika i renoveringsmappen
    Själv är jag supernöjd! Fast vi har ett lager till att måla på köksluckorna.
  • Slarva

    Rauur: Kikade in på renoveringen... Guu va fint det blir! Snart är vi också färdiga och jag har nog lyckats övertala sambon att det blir rostfria vitvaror! :-P

    stress: Låter jobbigt med en sån vild grabb! Svårt att "barnsäkra" hemmet helt antar jag när de börjar bli så pass duktiga på att göra allt själva.
    Är dock lite avundsjuk att du har ett barn som verkar titta på barnprogram?!! Frida håller bara på med knapparna på tv'n så fort man slår sig ned i tv-soffan med henne... Inte ett dugg intresserad av vad som visas på tv'n.

    Här är man just nu hemma för första gången med vård av sjukt barn. (Sambon har varit hemma ett par gånger tidigare) Lillan är dunderförkyld, hostar och har hög feber.
    Ändå är det full fart på henne om dagarna, ska inte sjuka barn vara lugna?!!!
    Däremot att sova och äta är inte alls roligt, blir mest välling och glass och sova gör hon i typ 15 minuters intervaller...

  • Karina 80

    Rauur: Var tvungen att gå in och kika igen på dina foton. Trodde att ni bytt skåp helt och hållet i köket, men de är bara målade!? Snyggt!! Vi bytte inte kösinredningen nå när vi renoverade här, den var i ganska bra skick. Men det där skulle man ju kunna göra då sen när man vill fixa om!! Ps. Snygga förlovningsringar också!!!

  • Rauur
    Slarva: Ja vi är jätte nöjda
    Kanon att du nästan lyckats övertala honom! Det är ju så snyggt med rostfritt! Dessvärre med alla fläckar.. vi ångra att vi inte tog "no tuch" på våra..

    Karina 80: Ah de är bara målade :P Våra luckor och de var också i ganska bra skick. Fast vi var tvungen att spacka lite.
    Tack så mkt! visst är dom snygga ^^,
  • Bebbelin

    Hej!
    Har oxå funderat på att byta till växasäng snart. Lillen sover nästan inget i spjälsängen eftersom helst ligger brevid mig.
    Vad duktiga era barn är på att prata. Treordsmeningar tillochmed!
    Min gosse babblar mycket men säger inte så många riktiga ord än. Men han förstår det mesta man säger till honom och frågar man ngt så svarar han så ordentligt "Jaa" eller "Neej"

    Rauur: Snyggt kök! Vi har oxå precis renoverat vårt kök men det tog lite tid (6 mån) eftersom vi var tvungen att riva ut allt och dra om el och vatten, lägga nytt golv och tak mm + att sambon fick göra allt jobb själv. Men NU är det färdigt! Såå skönt. Jag stod för planeringen och valde som du ett VITT kök

    Grattis till förlovningen!!!

  • Bebbelin

    Slarva: Stackars Frida tur att hon är så pass pigg ändå. Jag tycker vi har vart kroniskt sjuka i allt möjligt ända sen i höstas. Förra veckan tillbringade jag på sjukhuset med dottern som fått en kraftig infektion, troligen lunginflammation och ihelgen var lillen sjuk och hade feber och "aj" överallt.

    Ang barnprogram: Här tittas det på bolibompa en liten stund iaf (speciellt "stora maskiner). När storasyster skriker "bolibompa" klockan 18 så springer lillebror efter och ropar "boppa, boppa". Jättesött

  • Rauur
    Bebbelin skrev 2008-02-26 12:34:54 följande:
    Hej!Har oxå funderat på att byta till växasäng snart. Lillen sover nästan inget i spjälsängen eftersom helst ligger brevid mig. Vad duktiga era barn är på att prata. Treordsmeningar tillochmed!Min gosse babblar mycket men säger inte så många riktiga ord än. Men han förstår det mesta man säger till honom och frågar man ngt så svarar han så ordentligt "Jaa" eller "Neej"Rauur: Snyggt kök! Vi har oxå precis renoverat vårt kök men det tog lite tid (6 mån) eftersom vi var tvungen att riva ut allt och dra om el och vatten, lägga nytt golv och tak mm + att sambon fick göra allt jobb själv. Men NU är det färdigt! Såå skönt. Jag stod för planeringen och valde som du ett VITT kök Grattis till förlovningen!!!
    Som Emanuel då :P Han babblar på om de mesta man inte förstår.. som t.ex "eedeeääee" och det som man hör 24/7 här hemma är "mmmhmm". Och så åiij och uusch förstås. Men inge annat:P

    Oj, 6 månader! Jag skulle fått nå fel :P Fast iofs, byta allting tar väl sin lilla tid.
    Vi målade ju bara om och bytte bänkskivor och vitvaror. Vill ha nytt golv också..men de får väl bli senare.

    Tack : )
  • Slarva

    Idag har Frida inte så mkt feber, hon äter bättre och VÄGRAR sova!
    Hon som alltid brukar vara trött redan på förmiddan håller på att somna förnst nu. Man blir lite lätt rubbad eftersom man planerat dagen i "före och efter middagsluren". Känns som att det var år och dar sen man var mammaledig på heltid även om det bara är "på låssas" nu.
    Har helt glömt bort hur man gör!

  • Slarva

    Man ska inte ropa hej innan man hunnit över ån, eller hur det nu var.

    NU sover lillan efter att jag fått gunga henne i armarna i 15 minuter....

    Om hon inte vaknar igen nu efter en hostattack... Stackars unge! Ögonen snurrade på henne när jag plockade upp henne ur sängen efter det förra inlägget, vägrade slappna av överhuvudtaget!

  • Rauur

    Sånna där dagar brukar Emanuel också ha, han verkligen ENVISAS för att inte sova. Även om han är trött.
    Jag brukar lägga ner honom i sängen ändå, för ja vet att han ändå somnar efter ca 5 minuter.

    Fast vi har ju vissa dagar då Emanuel inte sover middag alls, då är det verkligen full rulle! Fast då blir de ju läggdags lite tidigare ^^,

    Skönt att hon somnade till slut iallfall! Hoppas hon inte hostar något..


  • Tessekd

                                      GLAD PÅSK från oss också


    ♥ Mamma till bustrollet Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • Tessekd

          
                                                       GLAD PÅSK!!!
            Måste ju skicka med ett kort på min lilla påskgumma också
                                      
                               Många kramar från mig o Nellie
                                       IMG_5863_redigerad-1.jpg


    ♥ Mamma till bustrollet Nellie ♥ 4/6-06 ♥
  • Karina 80

    Hej på er!

    Oj, det var jätte länge sedan jag skrivit här nu!! Det är inte lika aktivt här längre tycker jag...men roligt att vi kan hålla kontakten ändå.

    Vi har varit till fjällen över påsk, lördag-onsdag. Vi var tillsammans med mina föräldrar och min systers familj. Vi har varit i flera år nu, så det har blivit en tradition. Vi hade jätte roligt och skönt att få komma bort en stund. Vi åkte slalom och pulkade varje dag. Antons höjdpunkt var när han fick sitta på en mini snöskoter!! Han satt och brummade och sade "hefti" (häftig) och var alldeles upp i det blå!

    Hoppas ni andra har det bra också! Sköt om er!

  • Rauur

    Ja, de är lite "oaktivt" är ^^, Men som sagt, kul att man håller kontakten ändå!

    Har ju glömt bort att säga att vi var ju på BVC den 11e mars och vägde å mätte.
    Och Emanuel fick såklart hans 18 månadersspruta!

    Han vägde 12,7 och var 88cm lång :P
    Märktes att de var länge sen han var på BVC, han var verkligen LIVRÄDD..för vågen! haha.
    Nu för några dagar sen kom biverkningarna, småfeber och prickar ÖVERALLT!
    Små små prickar. Såg lite små roligt ut :P

    Nej, ska göra en ny tråd nu så de inte blir som förra gången ^^,
    Kommer nog bli lite stressigt till veckan så ja kommer nog glömma bort de om ja inte gör de nu!

    Emanuel börjar ju på dagis på måndag!! :D:D finally!


Svar på tråden Ni som fick runt Juni 06 Del 7