• Hugo Boss

När ta in vagga/spjälsäng?

I vilken vecka tog ni in vagga/spjälsäng och gjorde i ordning den??
    Jag längtar ngt oerhört tills det är dags att göra det..än kanske det är lite tidigt..är bara i vecka 21..och skulle jag fixa den nu i sovrummet så skulle min sambo bli galen tror jag..
    tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • Svar på tråden När ta in vagga/spjälsäng?
  • Moomin

Vi tog in spjälsängen ett par dar innan BF. I dag 2,5 år senare har vi inte använt den en enda gång...

Nu väntar vi en ny bebis och är äntligen påväg att bära upp åbäket på vinden.

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Liten Mjau

Vi ska ta in vaggan när sovrummet är färdigt. Har precis köp ett hus. Men bäddningen får vänta, det ville sambon göra när jag är på BB så han får bestämma nått Jag har ju bestämt det mesta.. hihi
    Är i v.28

• Ayishaaa

Jag har inte ens köpt något än :( varje gång jag försöker få med mig någon till Barnens hus eller Ikea eller någonstans så säger alla, men det är ju för tidigt...suck...Folk är så duktiga på att förstöra glädjen :(

• iadejjas
    Ayishaaa skrev 2008-01-07 15:50:41 följande:
    Jag har inte ens köpt något än :( varje gång jag försöker få med mig någon till Barnens hus eller Ikea eller någonstans så säger alla, men det är ju för tidigt...suck...Folk är så duktiga på att förstöra glädjen :(
    Usch vad trist! Strunta i dem och gör som du vill. Det är DIN glädje och DIN längtan!!!!!!!!

Jag hejjar på Dig!!!!!
  • AnniPanni

Jag bäddade vaggan igår Eller rättare sagt la dit madrassen o satte fast spjälskyddet, har dock fortfarand eingen kudde eller täcke. Bf på onsdag - så jag är sent ute

2 dagar kvar
  • nattfrost

här är en som inte fixat säng än (är ju faktiskt bara i v.13) men skall nog åka en tur till ullared på lördag och lär då garanterat köpa bebisprylar, vet inte om jag kommer att åka tillbaka ngt mer innan juli. får så ont i ryggen av att gå längre stund, tänkte om det blir värre så kan det vara ganska skönt att ha köpt en del prylar iaf

• Camilla85

I vecka 37 eller 38, Vilket var oerhört onödigt eftersom att dottern sover mellan mig och sambon i våran säng och kommer nog göra det i ett par månader till iallafall! Glad

***Amber 071120***
  • CarolineGbg

är det någon som gör i ordning för bebisen när man kommit hem efter förlossningen eller gör att det innan?

• AnniPanni
    CarolineGbg skrev 2008-01-07 17:24:34 följande:
    är det någon som gör i ordning för bebisen när man kommit hem efter förlossningen eller gör att det innan?
    Jag har gjort det nu, 2 dagar innan bf men jag har småbarn sen tidigare så det kommer inte direkt att bli någon lugn tid sen när bebis är här så jag vill ha det allra viktigaste klart.
  • sorba

jag fixade sängen föra veckan, är i v 28. Bra ställe att lägga allt man köpt innan det ska tvättas!

• Ayishaaa
    iadejjas skrev 2008-01-07 17:15:08 följande:
    Usch vad trist! Strunta i dem och gör som du vill. Det är DIN glädje och DIN längtan!!!!!!!!Jag hejjar på Dig!!!!!
    Åh tack =)

Försökte få med mig min mamma igår till ikea, vi åkte dit och när vi kom till bebisgrejjerna ökade hon farten och nästan rusade förbi. Jag stannade och började kika lite och såg hur hon såg missnöjd ut en bit bort, sa till henne att hon kan gå vidare och vänta ute men jag ska titta lite nu...Jävla tjurkärring...Går själv nästa gång!
  • fabler

Jag tänkte skruva ihop spjälsäng o skötbord kring min födelsedag (9feb.) har bf den 14mars. Att det ska skruvas ihop då är för att jag bjudit hit min mormor att hjälpa mig med det samt tvätta alla bebis saker som är handlade. Har vart mycket hos min mormor när jag var liten och känner att det skulle vara kul att få henne att känna sig lite delaktig då vi bor långt ifrån varandra. Men kan ju säga att det kliar i fingrarna på sambon att ta upp allt ur kartongerna o börja skruva, men han får gott vänta. Sen hämtar vi vagnen samma vecka som ja fyller så vi får väl se om de blir att inhandla det som behövs till den då och bädda den med :p !!!

• Liten Mjau

jag köpte mina första bebiskläder igår. Det är det första vi köpt eller skaffat hem. Vagnen är beställd och står i affären tills bebisen kommer.
    Nu när man börjar greja så blir det mer påtagligt att man snart ska ha en liten
    Jag är i v.28

• Längtandsfull

Det enda vi har gjort är att köpa klart allt... Det är bara en sväng till apoteket som skall göras... Har ioförsig börjat tvätta lite kläder, täcken mm... 

Det som är kvar och skall göras är:

Vaggan skall kläs med nytt tyg och göras iordning,
    Skötbordet skall ordnas,
    Alla inköpta kläder skall sorteras,tvättas och läggas på sin plats,
    Vagnen står i hallen men den skall ju också göras iordning,
    Skötväskas och BB-väskan skall packas...

Så det är endel som skall göras... är i V 37 nu så man kanske skall börja med något...

• buffybus

här sitter jag i v36 och har spjälsängen redo.... den står bredvid vår säng nu bäddad o klar...och det har den varit sen v30 tror jag....

vagnen har varit bäddad sen v25 säkert....

har bara bilstol o apoteks grejer kvar...

Längtar efter dig bebis
  • Längtandsfull

Bilstol har vi i vårt sovrum... jag vet att där gör den inte någon nytta... kanske dax att ställa ut sånna viktiga saker... det är ju inte kul om man föder förtidigt och råkar missa stolen hemma...

• trebarsmamma

våran spjälsäng är redan upptagen för tillfälligt utav storebror, men jag byter bara ut den från hans rum sen in till vårat,

Svar på tråden När ta in vagga/spjälsäng?