• gnagaren

Bricanyl.

Till er som tar bricanyl mot sammandragningar. Ger det några biverkningar förutom hjärtklappning?
    Hur känns hjärtklappningen,, är den otäck eller går det att leva med?

Är i v 14, men fått smärtsamma sammandragningar redan nu...

• Svar på tråden Bricanyl.
  • trollprinsessan

OJ.. ska bricanyl hjälpa mot sammandragningar?
    Det är ju en astmamedicin...

Kanske e därför jag inte känner några sammandragningar då *S*

• gnagaren

Ja, det ska den göra*fniss*

• Carin75

Det är inte säkert att man känner något alls. Jag åt 3 Bricanyltabletter per dag från v. 25-29 och kände varken hjärtklappning eller ökad trötthet. Det funkade bra för mig!

• gnagaren

Okej, så skönt då...

• Bl0mma

Jag fick bricanylspruta i rumpan (ont), för nån vecka sen. Det kändes ungefär som om jag drukit 10 koppar kaffe.....

• lela

Bricanyl häver kramper i glatt muskulatur och eftersom livmodern är av glatt muskulatur slutar sammandragningarna.

• gnagaren

Det kan ju inte vara värre en spasmofen jag fick..Jäkla morfin mot sammandragningarna..
    Snacka om heeelt nerdrogad.Usch..

• lela

gnagaren: och för att svara på din fråga, jag får en enorm hjärtklappning och börjar skaka i hela kroppen när jag tar bricanyl. Är tydligen otroligt känslig.

Dock fick jag rätt stark dos för att stoppa en för tidig förlossning och var dessutom rätt slutkörd när jag fick bricanylen.

• Bl0mma

Du kan inte jämföra med morfin, jag har fått det också. Det är en helt annan känsla. Bricanyl slår inte ut hjärnan, om du förstår.

Har du mycket sammandragningar så tror jag inte ens du kommer känna nått av B.

• Tinagumman

när jag fick bricanyl känndes det som om jag supit hårt i 14 dagar och höll på att nyktra till det var ganska obehagligt.. började frysa, skaka, blev jättetörstig och illamående...

tilläggas bör att jag är lite kännslig på vissa läkemedel, brukar få rätt kraftiga biverkningar av det mesta... tror nog att det hör till ovanligheten att man reagerar så på bricanyl...

Svar på tråden Bricanyl.