Inlägg från: little mommy |Visa alla inlägg
  • little mommy

Pappan kvar på BB?

jag var oxå det!! så jag skrev det i min förlossningsbrev och så "tvingade" jag barnmorkan att skriva det i min mödravård journal med, så pappan fick sova kvar, för jag sa det får inte han sova kvar då åker jag hem med! och man behöver bara stanna 12 timmar efter första förlossningen, så det är lugnt! det går att ordna! och skulle det verligen inte gå, så kan du ju bara åka hem efter 12 timmar, det är ju pappans första dygn med barnet med klart han vill vara med!
    fattar inte vad problemet är på sjukhus??

• little mommy
    3busungar skrev 2008-01-03 13:42:49 följande:
    ja skriv med det i journalen.skriv med det som är vir viktigt..allt beror på hur många det kommer in just när du ligger där om det har varit lugnt under dagen.om många åker hem osv..i örebro får man inte ligga kvar ,i huddinge har barnens pappa fått sova kvar båda gångerna..i örebro har de inget sånt alls om man inte blir opererad..
    vi fick vara kvar över natten i örebro, mycket beror på omständigheterna.
    och dom tog in en extra säng till min man på mitt rum
  • little mommy
    lillajag82 skrev 2008-01-03 14:01:30 följande:
    ja om man har långt hem men finns det bra bussförbindelser så får man inte det tro mig fick aldrig ha kvar min man i allafallså vi åkte hen dagen efter 1 natt sen palla jag inte med utan han
    vi hade 4 mil bara, det går en buss varje halvtimme till dit vi bor. men vi verkligen krävde att han skulle få vara kvar, och vad jag såg fanns det en pappa till som hade sovit över, för övrigt var det ju knök fullt med kvinnor, men visst om man verkligen vill tror jag man kan få igenom det, vart man än bor.
  • little mommy
    3busungar skrev 2008-01-03 14:35:44 följande:
    little mommy skrev 2008-01-03 14:04:14 följande:för mig sa de att min man absolut inte fik sova kvar när jag hade fått barnet,min man fik sova kvar första nätterna då jag låg inne som sjuk o inte som nybliven mamma men det var skillnad sa de..o sen så kom ju någon nybliven mamma in o tog den andra sängen..jag var ensam okså med bebisen men aldrig att min man hade fått sova kvar..o då stod det med i mina journaler plus att all personal visste om det.visst var det pappor där men då var de bara där över dagen .det var ju så trångt så en natt fik en kvinna sova utanför alla rummen ..så ni måste ha fått en himlans tur ..när var det här?jag låg inne i september..till ts:jag förstår att du vill ha din sambo kvar. det har jag okså alltid velat..har de familjerum så har du en stor chans..men du kan säga till om det när bebisen är född okså så de kan planera ..
    vi fick våran dotter i maj år 2005
  • little mommy
    emmizenma skrev 2008-01-03 14:50:21 följande:
    Men vad händer om man åker hem utan att ha blivit utskriven? Om jag vill hem när jag vill det får man inte bestämma det då? Om man helt enkelt vägrar att stanna kvar om inte pappan får vara kvar?
    jag vart inte utskriven utan jag och min man vi packade ihop och sen när vi gick förbi receptionen sa vi nu åker vi hem, ok sa dom vad var namnet?, sen skrev väll dom bara ut en, våran dotter hade ju gjort läkarkontrollen då får man ju åka hem "då är allt klart" från bb.
Svar på tråden Pappan kvar på BB?