• 3busungar

Pappan kvar på BB?

ja skriv med det i journalen.
    skriv med det som är vir viktigt..
    allt beror på hur många det kommer in just när du ligger där om det har varit lugnt under dagen.om många åker hem osv..
    i örebro får man inte ligga kvar ,i huddinge har barnens pappa fått sova kvar båda gångerna..i örebro har de inget sånt alls om man inte blir opererad..

• 3busungar

little mommy skrev 2008-01-03 14:04:14 följande:

vi hade 4 mil bara, det går en buss varje halvtimme till dit vi bor. men vi verkligen krävde att han skulle få vara kvar, och vad jag såg fanns det en pappa till som hade sovit över, för övrigt var det ju knök fullt med kvinnor, men visst om man verkligen vill tror jag man kan få igenom det, vart man än bor.
    för mig sa de att min man absolut inte fik sova kvar när jag hade fått barnet,min man fik sova kvar första nätterna då jag låg inne som sjuk o inte som nybliven mamma men det var skillnad sa de..
    o sen så kom ju någon nybliven mamma in o tog den andra sängen..
    jag var ensam okså med bebisen men aldrig att min man hade fått sova kvar..
    o då stod det med i mina journaler plus att all personal visste om det.
    visst var det pappor där men då var de bara där över dagen .det var ju så trångt så en natt fik en kvinna sova utanför alla rummen ..
    så ni måste ha fått en himlans tur ..när var det här?
    jag låg inne i september..

till ts:jag förstår att du vill ha din sambo kvar. det har jag okså alltid velat..har de familjerum så har du en stor chans..
    men du kan säga till om det när bebisen är född okså så de kan planera ..
  • 3busungar
    alegria skrev 2008-01-0 14:05:31 följande:
    Min kille låg kvar två nätter på BB i örebro där har dom ju till och med dubbelrum med dubbelsäng. så jag tror det beror mycket på hur mycket plats som finns.
    va har de.. till mig sa de att det bara var för dom som gjort kejsarsnitt,eller opererat s sig av andra skäl. själv sist
    på 3 dygn fik jag sova i rummet själv sista nattenn.
    rummen är för 2 kvinnor,avskilt..
  • 3busungar

efter 6 timmar så får du åka m måste bli utskriven.
    men säg till när du kommer dit till bb å ordnar de då

Svar på tråden Pappan kvar på BB?