Inlägg från: snobben |Visa alla inlägg
  • snobben

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Det blir tacotallrik...åhh så gott

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • snobben

Idag ska jag göra kycklinglasagne.

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • snobben

Stekt kyckling, klyftpotatis och salsa.

• snobben

I dag firar vi 5 årig förlovningsdag såjag skla laga en jättegod kräftsoppa med vitlöksbröd till och röttvin ska vi dricka...även lite bubbel

• snobben

Tror det blir stekt flundra, kokt potatis och kanske äggsås till.

• snobben

Jag och sambon firar 10 år tillsammans idag så vi ska ha en tre rätters middag i kväll.

Förrätt: Brieost på bröd som gratineras i ugnen, sen ringlas det honung på och valnötter.

Huvudrätt: Stekt kycklingfilè med tagliatelle och en sås på färsk spenat och grädde. En röra som man toppar rätten med som är gjort av hackad tomat, rödlök, vitlök, chili, olivolja. Vitlöksbröd till.

Efterrätt: Hemlagad chokladmousse med hallon.

Bubbel och rött vin till.

Mums!

• snobben
    Tussilagon skrev 2008-03-14 16:39:18 följande:
    De låter som om man skulle titta in till dej, passar det vid 7 tiden
    Ja, komsi komsi
  • snobben
    Smurfan 81 skrev 2008-03-14 17:34:04 följande:
    Mmmmm, det lät hur gott som helst! Jag och min man firar 10 år i september, kanske skulle spara din 3-rätters meny! Vad för sorts bröd har du till förrätten?
    Säger grattis långt i förväg då

Har vanlig baguette som jag skivar snett så det blir längre skivor.
  • snobben
    Linny skrev 2008-03-14 17:40:49 följande:
    Grattis till tio år! Nu har vi äntligen bestämt oss för tillbehör. Kör det enkelt, det var längesedan vi åt vanliga hemmagjorda klyftpotatisar. Så vi kör på såna med skal och så gör vi en kall kräm på creme fraiche, honung, lite rosmarin, citron, salt och peppar.Detta är alltså tillbehör till kycklingen som nu har marinerat i nästan nio timmar i massa med citron, vitlök, rosmarin, apelsin, honung, lagerblad, olivolja och lite soja. Den ska in i ugnen strax.
    Tack.

Mumsigt det blir att marinera i citron och apelsin, det är en grym kombo
  • snobben

Blir hemlagad pizza, står i ugnen nu. På min är det salami, lök, vitlök, champinjoner, chilipulver och ost. Är så hungrig nu

• snobben

Gryta på kycklingkorv, potatis, purjolök, morötter och broccoli.

• snobben

Vi ska nu går ut och äta kinamat.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16