Inlägg från: TezzyBump |Visa alla inlägg
  • TezzyBump

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Fru Kirta skrev 2008-01-04 20:51:56 följande:

Det blev mos,korv och sallad. Jättegott, var länge sedan jag åt det.
    samma här ;)
  • TezzyBump

till lunch blev det pasta med en pastasås med crabsticks, räkor, tonfisk o lite annat smått o gott som fanns i kyl o frys

till middag blir det kyckling och ädelostsoppa

• TezzyBump

lunch, potatissallad och kycklingbaguette från favorit lunchstället catharinas.

middag blir nog quornfärs och pasta o riven parmesanost.
    får se hur länge vi är på lassarettet med lillan idag

• TezzyBump

miss Y skrev 2008-01-08 20:45:59 följande:

Biodlaren:din lunchmacka lät mkt god, perfekt efter träning småfranska menar du mindre baguette eller??här bidde det: lins- & rotfruktssoppa till lunch och sibyllas kokkorv, potatismos och lite grönsaker till middag.
    är det inte en sån där rund smörgås.. som är lite bullig..
    hmm.. storlek större muffin.. :/ kass förklaring..
    brukar rätt ofta vara som ostfralla eller med sesamfrön på?
  • TezzyBump

fick tips om en maträtt som lät hyfsat god igår..
    man lägger laxfileer i ugnen, sen blandar man fetaoost 10% o timjan o lägger på varje fiskfilé.. kommer inte ihåg hela receptet..
    men kombinationen fetaost och lax.. MUMS

• TezzyBump

Köttsoppa med klimp till lunch (sambons mormor har gjort storkok)
    Sen till middag blir det strimlad kycklingfilé, wokgrönsaker och kokosmjölk plus en påse thai chicken wok mix i det.. antar att det blir bulgur eller liknande till..

• TezzyBump

igår vart det lasagne till middag o idag vaknade vi sent så vi åt havregrynsgröt, äggmackor o juiche/kaffe till frukost/lunch, sen kom svärfar förbi med lite gräddglass med trädgårdsbär o kex, vi bjöd på kaffe.. helt ok! sen till middag blev det en enkel pastasås o spaghetti.
    nu på kvällskvisten ska jag sätta mej ner och göra marsipanväskor och dylikt som jag ska dekorera mina CC med på måndag :)

• TezzyBump
    Biodlaren skrev 2008-01-27 09:14:24 följande:
    Till lunch blir det pannkakspizza och till middag blir det sushi, som gumman köper hem från en restaurang utanför hennes jobb.
    pannkakspizza`??
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16