Inlägg från: miss Y |Visa alla inlägg
  • miss Y

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Alle:
    du får gärna berätta vad du tyckte om receptet, det låter smaskens!

här blir det nog kokt potatis, sill och div. tillbehör. ngn med bra tips?? så det blir lite roligare på tallriken (trögtänkt idag efter lång dag på jobbet).

• miss Y

lunch: lins- & grönsakssoppa och 1 kokt ägg

middag: kycklingfilé (troligtivis fullkornsris, broccoli och currysås till)

• miss Y

idag: korvstroganoff med råris och ärtor

igår: kycklingfilé, pasta, ädelostsås och broccoli

• miss Y

blir ngt med lax till middag, förmodligen lite kidneybönor till. men sen vet jag inte riktigt...tips??

• miss Y

efter lite fantasi blir det:
    ungsbakad lax på en bädd av babyspenat, mungobönor, skivad rödlök och kidneybönor. quinoa som tillbehör.

- lättare att äta nyttigt när sambon inte är hemma

• miss Y

lunch: kyckling med grönsaker och kidneybönor. möjligtvis quinoa till (jag håller på att försöka bli av mina mina julkilon)

middag: står mellan kokt potatis, gräddsås och köttbullar (såsen är mest till sambon, jag tar bara lite) eller hemmalagat potatismos och köttbullar

• miss Y

lite ändringar:
    lunch: räkor med quinoa, bönor och grönsaker
    middag: stuvade fullkornsmakaroner, köttbullar och broccoli (när sambon nämnde detta till sina jobbarkollegor ville alla komma hem och äta mat här )

vi har lovat att äta ut frysen och använda oss av skafferi- & kylvarorna som finns nu några veckor så det ska bli intressant att se va det blir för fantasimiddagar till slut.

• miss Y

Biodlaren:
    din lunchmacka lät mkt god, perfekt efter träning småfranska menar du mindre baguette eller??

här bidde det: lins- & rotfruktssoppa till lunch och sibyllas kokkorv, potatismos och lite grönsaker till middag.

• miss Y

lunch: kyckling- & räkbitar med bulgur, bönor och grönsaker (önskar jag kunde ta kort på det, massa mat och det ser supersmarrigt ut)

middag: förmodligen köttbit med ungsrostade potatisklyftor och grönsaker/ungsrostade rotfrukter.

• miss Y

kålpudding (viktväktar-recept som är busenkelt och väldigt gott), potatis och grönsaker

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16