Inlägg från: Kenzie |Visa alla inlägg
  • Kenzie

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Ikväll blir det lite tapas:

Vitlöksstekta scampi
    Friterade bläckfiskringar
    Chilimarinerade kycklingspett
    Klyftpotatis
    Aioli
    Guacamole
    Salsa
    Nachos
    Vitlöksfyllda oliver
    Kronärtskockbottnar
    Lantbaguetter

och en eller kanske ett par coronas till

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Till lunch blir det stekt laxfilé med ugnsrostade grönsaker.

Till middag ska vi äta baconlindad lövbiff fylld med gorgonzola och en sallad gjord på ruccola, valnötter, päron och tomat.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie
    Bonanza skrev 2008-01-22 11:14:27 följande:
    Laxburgare med dressing, sallad och bröd av frallor som man fräser lite i en stekpanna för att de ska få lite crisp!
    Hur gör du burgarna?
    Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Här blir det hemgjorda dinkelpitabröd med kycklingbitar (marinerade i yoghurt, spiskummin, chili och vitlök), sallad, tomater, paprika, avocado och en kall yoghurtsås med vitlök.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Vi har vårt fredgasmys ikväll eftersom jag åker bort imorgon.
    Ikväll blir det alltså karljohansvamprisotto med helstekt ankbröst och en god rödvinssås. Förrätt blir tunna skivor breasola, getostcreme, färsk basilika och marinerad paprika som serveras med ett vitlök och basilikagrillat lantbröd.
    Efterrätt blir något så enkelt (men gudomligt gott) som en bytta Ben & Jerrys.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie
    mosterYster skrev 2008-02-08 19:25:40 följande:
    Ett dussin ostron och en hummer per person. Med goda tillbehör - och champagne förstås!
    Men sluuuta! Åh va sugen jag blir på ostron och hummer!

Ikväll åt vi en sallad på smörstekta päron, machésallad, parmskinka, chévre och valnötter med en dressing på färsk basilika, honung, citron och olivolja. Färska räkor, aioli och lantbröd + ett glas Casal di Serra till. *mums*
  • Kenzie
    Mimmsi skrev 2008-02-09 13:32:36 följande:
    Vi ska ha grillad fläskfile med båtpotatis och kantarellsås.
    Båtpotatis?
  • Kenzie
    sallybuse skrev 2008-02-19 14:15:17 följande:
    Idag ska vi ha Korvstroganoff och ris.Gott.Alla ni här inne äter ni alltid Lunch.Har vi aldrig gjort i vår familj.
    Givetvis äter vi alltid lunch, det är ett mycket viktigare mål än middagen och behövs för att man ska stå sig hela dagen och för att blodsockernivån ska hålla sig jämn.
  • Kenzie

Till lunch blir det vegetarisk schnitzel med en sallad på avocado, fetaost, tomat, rödlök.

Ikväll ska vi äta fylld, baconlindad lövbiff med hasselbackspotatis och någon god sås, funderar på en med bl.a balsamvinäger och grädde.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Här blir det hembakad calzone fyll med tomatsås, parmaskinka, färska champinjoner, mozzarella och parmesan. Till det ska vi ha en coleslaw på morötter, vitkål och rödlök med yoghurt istället för majonäs.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Idag blev det mackor på grovt bröd med en röra på keso, räkor, tonfisk, rödlök och dill. Bladspenat, rivna morötter och rädisor till.

Till middag blir det hemgjorda kebabspett (på nötfärs) med fullkornsbulgur, baba ganoush och haricot verts.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Till lunch åt vi tonfisksallad med bl.a babyspenat, färska haricot verts och fetaost.

Middag blir en gratäng på aubergine, zucchini, tomatsås och massor med parmesan. Ugnsstekt kycklingfilé och fullkornsbulgur till.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Lunch: Stekt kycklingfilé med bulgursallad.

Middag: Hemgjord köttsoppa, hembakat bröd och pannkakor till efterrätt.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Lunch: Quorn med dillsås och potatis.
    Middag: Pepparbiff med jacksonpotatis och hemgjord bearnaisesås.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Lunchen blev ett GI-mål från max.

Till middag åt vi vegetarisk lasagne med sås på tomater, aubergine, zucchini, lök och vitlök som varvas med lasagneplattor, fräst bladspenat, keso och lite parmesan.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Lunch: Broccoligratäng
    Middag: Spenatvåfflor med knaperstekt bacon och avocadoröra. Efterrätt: Våfflor med grädde och sylt

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Lunch ska vi äta på stan och jag tror det blir en sallad.

Middag: Parmalindad kycklingfilé med karljohansvamprisotto och färsk lättkokt sparris med riven parmesan och citron.

Älskade Theodor 060329
  • Kenzie
    henlin skrev 2008-03-26 11:39:46 följande:
    Hur gör du den??
    Tar mig friheten att svara

Jag brukar göra en köttfärssås på nötfärs, vitlök, lök, krossade tomater, aubergine, zucchini, worchestershiresås och kryddor som jag lägger i botten av en ugnsform. Ovanpå brer jag ut hemgjort potatismos och toppar med riven ost. Gratineras på 225 grader tills den fått fin färg.
    Älskade Theodor 060329
  • Kenzie

Lunch: Kycklingfilé med blomkålsmos.
    Middag: Lax, pressad potatis, hollandaisesås och sockerärtor frästa i lite smör och dragon. *mums*

Älskade Theodor 060329
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16