• PerG

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Idag ska jag göra storkok på fiskgratäng eftersom frugan är på gravidvattenplask så vi kan frysa in till dagarna efter förlossningen.

• PerG

Gulashsoppa, den har stått och kokat nu i snart 2 timmar medans vi städat och grejjat.. *pust*..

Världens enklaste mat i mängd arbete man lägger ner, men tar otroligt lång tid att vänta på... men det är det värt!.. ;)

• PerG

Idag blev det kycklingfajitas (fyllda med kyckling, paprika, lök och svamp) med grönsaker, ris, svarta bönor och min goda guacamole... mums..

• PerG

Idag blir det lammfärsspett ("kebabspett") med ajvar-röra, ris och sallad...

• PerG

Idag blev det pocherad kolja med vitvinssås och bacon-, purjolök- och svampfräs. Serverat med kokt potatis (och en iskall öl! ;)

Supergott!

Kombinationen bacon och fisk är helt underbar! ;)

• PerG

Grädde bör det vara, men jag brukar använda gräddfil också. Det är ju liiite "nyttigare". Kanske man kan tänka sig creme fraiche + mjölk + gräddfil.. ? Syrligheten måste ju finnas där för att det ska vara en god stroganoff tycker jag.

Jag måste säga att stroganoff är något jag går upp i brygga (?!) för.. ;).. både biff- och korv-varianterna

Linny skrev 2008-03-19 20:54:47 följande:
    Mumu: Visst förstår jag att det finns lite olika anledningar. Var mest nyfiken som sagt, eftersom det skrivs rätt ofta här om olika Idag blev det skitäckligt!!!! Jodå, det blev det. Usch!Måste gå ner i vikt och försöker äta nyttigt. Vi gör oftast lite roligare mat även i veckorna, men imorse rafsade jag upp en falukorv ur frysen och så tänkte jag att vi väl fick ta korv stroganoff idag. Men så kom jag på att man kanske ska göra den lite nyttigare och ta mjölk istället för grädde, som jag sett att en del gör. Men ALDRIG igen!!
  • PerG

Iadg blev det köttfärslimpa med potatis, svampsås, bönor och lingonsylt. Kanongott!..

Jag är inne i en husmanskosteufori sen ett par månader tillbaka.. ;)

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16