Inlägg från: betsla |Visa alla inlägg
  • betsla

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Vi tänkte testa ICA's frysta tonfisk... till det nån slags grönsaksblandning med majs, broccoli och lite sånt. Förmodligen cous cous också.

܍ mamma till Tova ('05) och Vidar ('07) ܍
  • betsla
    Kenzie skrev 2008-01-24 11:43:07 följande:
    Vi har vårt fredgasmys ikväll eftersom jag åker bort imorgon.Ikväll blir det alltså karljohansvamprisotto med helstekt ankbröst och en god rödvinssås. Förrätt blir tunna skivor breasola, getostcreme, färsk basilika och marinerad paprika som serveras med ett vitlök och basilikagrillat lantbröd.Efterrätt blir något så enkelt (men gudomligt gott) som en bytta Ben & Jerrys.
    Åhhhh, kan ni inte komma hem till mig och laga mat också?? =D
  • betsla

Vi ska (sambons förslag) äta stekt lax med tagliatelle och ört-crème fraiche.

• betsla

Idag äter vi bruna bönor med bacon/falukorv - tösen får spaghetti med falukorv (bruna bönor är det enda hon inte äter...)

Yeah, jag vet... inte särskilt mycket till söndagsmat - men det är ju gott!! =D

• betsla

Vi ska troligtvis äta frukostkorv (korkat namn på nåt man äter till middag...), broccoli och quinoa - sambon får cous cous (äter inte quinoa). Kanske nån kall sås på typ crème fraiche och nån god mango chutney.

• betsla

Vad alla är duktiga på att äta lagad mat till lunch!! Hur hinner ni fixa den? Jag har turen att få ligga till 8.30 (minst) varje morgon, så jag skulle inte få göra annat än att laga mat om jag skulle äta lagad lunch... om jag inte äter rester från gårdagen dvs (men det brukar aldrig bli nåt över).

• betsla

Idag blir det blodpudding, bacon, lingon och nån råkostsallad.

• betsla

Vi ska nog äta sprödbakad torskfilé, rårivna morötter och pressad potatis.

• betsla

Till lunch blir det de halva pizzorna vi sparade igår, middag skulle sambon fixa sa han =)

• betsla

Idag bestämde dottern att vi ska äta pannkaka - så nu står den i ugnen. Får hitta på nåt nyttigt grönt till, pannkaka känns inte som nån riktigt "bra" middagsmat...

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16