Vad ska Ni äta idag? Part 16
Idag åt vi korvstroganoff med ris. Det blir inte så ofta nu för tiden, eftersom maken tröttnade på det så det var länge sen vi åt det nu.
Barnen och jag tycker ju om det i alla fall.
Idag åt vi korvstroganoff med ris. Det blir inte så ofta nu för tiden, eftersom maken tröttnade på det så det var länge sen vi åt det nu.
Barnen och jag tycker ju om det i alla fall.
Idag åt vi stekt kycklingfilé med färsk pasta och rödvinsås.
Idag gjorde min man en supergod köttgryta, som vi hade ris till. Det var nog den godaste grytan han någonsin gjort. Köttet var alldeles mört och smaken var helt perfekt.
Idag ville maken att vi köper hem pizza.
Annars är jag hemskt sugen på nåt mexikanskt ... det där nacho de luxe lät ju bara så gott! Fast vi har ätit tacos (eller rättare sagt, tortillas) två lördagar i rad nu, så nu ville mannen ha nåt annat.
Vi ska äta potatisgratäng med köttfärs. Står i ugnen nu, så den blir väl klar om en stund.
Vi åt det här idag:
Skinkgratäng med smetana och senap
Rökt skinka (i bit)
2 tomater
Svarta oliver
(Soltorkad tomat)
(Röd paprika)
Smetana (går säkert att använda creme fraiche också)
Matlagningsgrädde (2,5 dl)
Senap
Tacosås
Ketchup
Salt
Svartpeppar
Riven ost
Gör så här:
Skär den rökta skinkan i skivor och lägg i en ugnsform. Skär tomaterna i skivor och lägg dem på skinkskivorna. Ha på urkärnade, svarta oliver. Man kan även ha på hackad soltorkad tomat och/eller paprikabitar/paprikastrimlor.
Blanda ihop smetana/creme fraiche med matlagningsgrädden, så att det blir en jämn sås. Tillsätt senap (nån matsked), lite tacosås, lite ketchup, salt och svartpeppar. Smaka av och se om det behövs mer av någon ingrediens.
Häll såsen över skinkan, så att den täcker allt i formen. Ha på riven ost och sätt in formen i ugnen. Ugnen ska vara på 225 grader och den ska vara inne i ca 30 minuter.
Servera till ris.
Vi ska äta tacopaj idag. Det var jätte länge sen.
Jag och dottern ska äta fiskpinnar med pommes frites och bernaissås. Maken och sonen ska inte äta alls, för de är magsjuka.
Vi åt stekt korv och stuvad pasta.
Jag ska göra risgrynsgröt ikväll. Kan ju säga att vi brukar inte äta det på fredagar. Då brukar vi annars äta lite festligare för det mesta. Men vi har ju så himla mycket mjölk som går ut och måste användas, så då får det bli det.
Vi åt chicken nuggets med ris och currysås.
Vi åt potatis och fiskgratäng idag.
Jag är så hemskt sugen på köpepizza idag, så jag mailade min man om det. Han tyckte väl att nog skulle gå bra, så antagligen blir det pizza sen.
Vi åt sjömansbiff idag.
Vi ska äta tacos idag.
Jag ska nu göra potatis och korvsås till lunch. Hade egentligen tänkt göra det till middag igår, men då blev det istället akutfärd till sjukhuset med sonen, så det blev ingen middag alls igår.
Till middag, vet jag inte vad det blir ännu. Hela familjen är ju sjuk på olika sätt, så det blir lite si så där med matlagningen just nu.