Vad ska Ni äta idag? Part 16
Lax i ugnen, någon typ av potatis, gratinerad fänkål och barnen vill nog ha hollandaisesås till(eller hur det nu stavas) och en vanlig sallad.
Lax i ugnen, någon typ av potatis, gratinerad fänkål och barnen vill nog ha hollandaisesås till(eller hur det nu stavas) och en vanlig sallad.
Hemmagjorda "nuggets" (är eg. kycklingfilé tunt skuren och doppad i uppvispat ägg och sedan i ströbröd/vetemjöl/salt/peppar, steker i smör och rapsolja några minuter på varje sida), ris, kall sås (grekisk yoghurt och sweet chilisås blandat) gur och morotsstavar. Barnen gillar den här maten!
Det blev hemgjorda hamburgare(med guacamole,lök och tomat)och pommes frites.
Amerikansk brunch. Till middag thaimat.
Tacos (med varm cheddarsås)
Fläskytterfilé i lergryta med en massa grönsaker i också och ris.
Jag vet inte....ska i alla fall göra lite påskmat klar som vi ska ha i helgen..
Vitlöks- och örtmarinerad lammstek och potatisgratäng. Till efterrätt (framför Let's Dance) blir det chokladfondue med färska jordgubbar och färsk ananas.
Påskbuffé (köttbullar, prinskorv, påskskinka, cognacsmedwurst, ägghalvor med röra på, sill, gravad lax, färskpotatis, morotslåda och säkert något annat jag glömt nu )
Har rostas i kylen, som jag tänkte att vi ska ha till middag. Har ni några tips på vad jag kan göra med den?
Det är någon slags köttbit av nöt. Ser ut som en blandning av oxfilé och utskuren biff (i bit då förståss). Kvaliteten på köttet kanske är som rostbiff, någon som vet?
Hittade det här på recepthjälpen "Styckningsdetaljen rostbiffen består av två muskler, en mindre och en större. Den mindre av musklerna säljs också separat under namnet rostas, och kan vara ett billigare men inte lika mört alternativ till oxfilé."
Tomatsoppa och sedan våfflor till efterrätt.