Inlägg från: emcjoh |Visa alla inlägg
  • emcjoh

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Idag blir det stekta laxfileér, kokt potatis, vitvinssås o. sallad Efterrätten blir äppelkaka med vaniljsås.

• emcjoh

Vi ska äta Talligatelle á la Mia, en pastasås med bitar av kyckling, färska champinjoner, grädde (jag kör m. minigrädde ska vara visp- enl. receptet) o. en skvätt vitt vin i.
    Hoppas det blir gott, har inte lagat det tidigare, men tyckte det lät bra.

• emcjoh

Idag ska vi äta falukorv under osttäcke, potatismos o. sallad.

• emcjoh

Idag ska vi äta dillkött, kokt potatis o. gröna ärtor.

• emcjoh

Det är ju torsdag, så det blir soppa(på rotfrukter, gillar inte ärtsoppa) o. pannkakor efter.

• emcjoh

Idag ska vi äta fish´n chips, blev så sugen på det när jag läste om ngn som åt det...

• emcjoh

Idag äter vi Sjömansbiff med sallad till.

• emcjoh

Idag äter vi marinerade kycklingben, ris, sötsursås och sallad.

• emcjoh

Idag åt vi fläsklägg(utan ben)rotmos o.sallad

• emcjoh

Här ska vi äta spenatsoppa med ägghalva i (O. ta ut påsken i förskott lite)pannkakor efteråt.

• emcjoh

Timjanskyckling med citronsky, ris o. någon god sallad äter vi idag!

• emcjoh

Idag äter vi en het Lasagne med sallad till.

• emcjoh

Var meningen att vi skulle äta hemgjord pizza idag, men det blev jag tvungen att ändra...
    Maken sa nämligen igårkväll att han var vansinnigt sugen på tacos, det blir det istället här idag. Gott det med!

• emcjoh

Idag äter vi soppa o. en ugnspannkaka. Orkar/hinner inte ställa mig o. steka vanl. pannkakor eftersom dagen förmodligen tillbringas i köket lagandes påskmaten

• emcjoh

Vårt påskbord kommer innehålla:Prinskorv, köttbullar, sill, potatis o. gräddfil, en laxpaj med sallad, ägghalvor med rom o. räkor på. Tycker det räcker, vi blir säkert mätta
    Efterrätten blir glasstårta.

• emcjoh

Nu på dagen äter vi 3rätters(nästan) med gäster.
    Förrätt:Kall avocadosoppa m. räkor o.lite cremefraiche
    Huvudrätt:Ugnsbakad lammstek, råstekt potatis, rödvinssås o. sallad. Färska hela champijoner stekta i vitlökssmör är gott till. D ä r e m o t inga kronärtskockor (var inte fräscha)
    Efterrätt:Kaffe, med chokladkaka överdragen med aftereightglasyr

• emcjoh

Idag får vi hjälpas åt att äta upp alla rester som blivit över efter påsken! Laxpajen, lammsteken m. råstekt potatis mm. sååå
    typiskt mig att laga för mycket enl maken;)

• emcjoh

Vi åt kyckling, ris o. en blandad sallad.

• emcjoh

Stekta laxfileér, färskpotatis, kokt grön sparris o. sockerärtor samt vitvinssås.

• emcjoh

Visste inte själv vilken soppa jag skulle ha till pannkakorna idag, men lilla dottern "beställde" grönsakssoppa med pasta. Det blir det till pannkakorna idag.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16