Inlägg från: Lipgloss |Visa alla inlägg
  • Lipgloss

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Laxfiléer i ugn med smaksatt creme fraiche som en sås runt.
    Grönsakswok till.

• Lipgloss

marinerad älgfilé
    potatisgratäng
    svampsås med hemplockade kantareller
    stor sallad

kladdkaka med grädde och hallon

alla

• Lipgloss

kycklinffilé som man fyller med hackade soltorkade tomater och vitlöksfärskost. Rödlök/mozzarella/basilika/tomat/vinägrett sallad till och grillade majskolvar med smör o salt.

MUMSANS!!

• Lipgloss

biffar på älgfärs med bla. fetaost och rivna morötter i.
    klyftpotatis och ttzatziki till. sambon verkar ha gjort en coleslaw också nu.... nu sätter jag mig o äter!

• Lipgloss

´baconlindad kycklingfilé
    klyftpotatis
    egen ljummen salsasås av krossade tomater, hackad chili, tomat, paprika, lök. kryddad med bla. spiskummin, salt, peppar, rödvinsvinäger, sweet chilisås, honung mm.....
    ska äta nu, jumsi!!

• Lipgloss

kokt potatis, kokta grönsaker, gräddsås, hemkokt äppelmos och griljerad skinka. vi tjuvstartar påsken....

• Lipgloss

hemgjord pizza med mozzarella, egen pesto o körsbärstomater. kanske lite ruccola, olivolja o havssalt på efter gräddning.... damn, man skulle haft sig en riktig vedeldad bakugn alltså... :/

• Lipgloss

laxfiléer fyllda med ädelost i ugnen.
    wokade färska grönsaker (morotsstrimlor, zuchini, paprika, svamp, rödlök, sugarsnaps mm.) som man slår lite kryddad tomatsås på mot slutet (lite som en rotatouille)
    körsbärstomater o ruccolasallad till.
    Lätt, gott och lite vardagslyx.

• Lipgloss

svärmor bjöd på middag. supergott! timjanfylld kycklingfilé, palsternacksmos med bla. limesaft i. klyftpotatis o en sås av bla. lingon,rödvin o kanel. recept finns på systembolagets hemsida. alla smaker passade verkligen ihop, rekommenderas! :)

• Lipgloss

kycklingfilé i ugnen fylld med ädeloströra.
    krispig klyftpotatis till.
    grillad majskolv med smör o salt.
    sallad av ruccola, sockerärtor, gurka o avocado.

mkt gott kan jag meddela!

• Lipgloss

tomatsoppa och baguetteskivor med en röra på.
    gjord av creme fraiche, majonnäs, pepparmix, lite salt, strimlad purjo, skinka o ananas.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16