Vad ska Ni äta idag? Part 16
Blev fylda rullar
lövbiff fylda med baconstuvning. Enkelt gott och populärt här hemma. Detta serveras med potatis, god sås och en fräsch grönsallad
Blev fylda rullar
lövbiff fylda med baconstuvning. Enkelt gott och populärt här hemma. Detta serveras med potatis, god sås och en fräsch grönsallad
Idag blev det smaskens mat
Detta passar eg. bäst en lördag då man kan ta ett gott glas vitt vin till.
Ugnsstekt potatis och laxröra
skala 8-10 medelstora potatisar, 2 stora morötter, 1 rödlök och en gul. Tärna potatisen och morötterna i lika stora tärningar. Hacka löken lite större. Häll över rikligt med olivolja, ½ dl torkad persilja (1 dl färsk hackad), 2 tsk citron, svartpeppar och salt. Rör ordentligt. In i ugnen 200 grader tills potatisen är mjuk och fått färg.
tärna tre styckfrysta laxbitar. Ca 1*1 cm. Fräs upp i en panna med olivolja och 2 msk skagens fiskkrydda. När laxen är genomrosa tillsätt 1-1½ dl kokbar creme fraiche. låt puttra 3-5 min.
Lägg upp potatisröran, toppa med laxröran. Lägg upp en grönsallad. Servera med nybakt vitlöksbröd och ett glas vin. Eller annat gott att dricka. Detta passar även barnen. Vår äldsta dotter älskar denna röra
Idag får det bli något enkelt.
Tänkte mig något så enkelt som dubbelstekt strömming eller kanske taco lasagne. Vet inte riktigt än.
Till lunch idag blir det gröt, ägg och smörgås.
Till kvällen blir det någon form av fisk, potatis, kokta grönsaker, äppelklyftor och en smörgås till. Mums
Hmm tråkig mat här idag, dillkött, potatis o grönisar
Lunch: Soppa till mig och spagetti med köttfärssås till barnen
Mellis: Yoghurt och smörgås
Kvällen: Våfflor, grädde och hemkokt sylt
Idag blir det älgstek, grönpepparsås, potatis, kokta grönsaker och nybakt bröd. till kvällen.
Nu på lunch fixar jag nått lätt till barnen
Orkade inte göra nått kulinariskt.
Tog upp nedfrusen stek från förra veckan, kokade ris o lite bea sås till detta.
Det fick duga.
har jobbat natten som var, tagit hand om mina älsklingar nu på dagen så det får bli pizza