Vad ska Ni äta idag? Part 16
fiskbullar med dillsås
fiskbullar med dillsås
Vi ska äta falukorv och makaroner. Levererat från sverige. Barnen är glada.
Vi äter nog lunch ute, i kväll blir det varma mackor med kantareller tror jag.
köttbullar gräddsås lingon och pressgurka.
lagade det igår men vi blev aldrig hungriga fick för sen lunch.
Blev bjudna på middag hos kompisar. Vi brukar ofta äta vardagsmat tillsammans, det är så lyxigt att slippa laga själv och att slippa fixa "extra" när dom äter här.
Vi fick stekta grönsaker i gräddig sås, pasta och strimlat kalkonkött. Kanonmat och ungarna gillade att själva grönsakssåsen kunde vara på sidan om köttet. Sen blev det nybakade kanelbullar och kaffe.
jag handlade för första gången på en månad i dag. jag kan fortfarande bara äta kall mat. mitt illamående är i allafall på väg att ge vika.
Det blev
Blinier
laxrom
löjrom
färsk stenbitsrom
avokado
getost
mozzarella
portobello gratinerad med getost pinjenötter og honung (åt inte jag)
Og nu kommer frun hem med mazarinkage och äppelkage.
jag älskar att vara gift med en kock.
jag ska pröva att laga mat idag. har inte lagat mat på 8 v. då jag haft förfärligt morgon illamående dygnet runt.
Vi har bjudit in till påsklunch på lördag så jag tänkte göra köttbullar idag. Serverar nog med potatismos och lingon. Det blir jansson i kväll för det är jag sugen på.
Sillen vågar jag inte lägga in, tror inte att jag klarar att rensa den, så det får min fru göra i kväll.
Vad är fiskbullegratäng? Mina barn älskar dessa bullar.
Lunch, And med sås, bruna kartoffler och glacerade rotfrukter.
börjar nu bli hungrig igen med noll inspiration inför kvällen.
Vår stora pojke som är den mest kräsne i världen är bortrest så vi kan passa på att äta lite mer nyancerade saker men som sagt ingen inspiration. alla affärerna är stängda så det är bara att gå igång med kylskåps inventering. *suck*
Linny vet du vad parmesanen hette?
Lasagne står på önskelistan för 7-åringen. Jag är förkyld så för mig känns det som om det kvittar. Min fru är inte överförtjust i lasagne men jag gör en god sallad så behöver hon inte äta så mycket pasta.
Får se om jag gör en klassisk eller en med lite annorlunda såser.
Jag gör en trippel sats så att det blir många portionsbitar att frysa in. 11-åringen och hans kompisar brukar äta det som mellis efter skolan.
INTE lasagne, det fanns inga plattor i den enda öppna affären, de hade också slut på sallad, faktiskt hade de bara gul lök och blomkål kvar. Brödet var slut med så jag får gå igång och baka så att jag kan göra madpakke till skolan i morgon. Vad vi ska äta har jag ingen aning om.
Det fick bli Bolognese, hittade till slut en bit sidfläsk i frysen.
Fullkornsspagetti och parmesan. Ingen sallad :( hade inte ens några morötter kvar. Ska bli skönt att handla i morgon.
Lasagne
fick så urgod lunch på jobbet idag
kassler, kokt potatis och stuvade grönsaker
så jag ska bara ta en macka senare
Jag ska äta på Fin restaurant i afton, om jag orkar hålla mig vaken.
Jag tog fram några entrecoter till fru och barn. Gissar at det blir potatisgratäng och rödvinssås till.
Lunch på jobbet blir kyckling i sötsursås, inte en favvo, köper nog med en sallad i stället.
spagetti och köttfärsås.
Varma mackor med kantarellstuvning.
Tar fram de sista ur frysen hade tänkt att spara dom till en köttbit men jag är så sugen på att gräddstuva dem och servera med smält västerbottenost.
Inget av barnen äter svamp så de får västerbotten, basilika och skinka, tomater.
stuvade morötter, kassler och kokt potatis.