Vad ska Ni äta idag? Part 16
Ska ut och äta lunch med en kompis idag, så jag vet inte vad det blir för gott då.
Till middag blir det fläskkotletter med smakrik svampsås och klyftpotatis.
Ska ut och äta lunch med en kompis idag, så jag vet inte vad det blir för gott då.
Till middag blir det fläskkotletter med smakrik svampsås och klyftpotatis.
Vi ska äta lövbiff med avokado- och tomatsalsa och ris.
Vi ska äta hemlagad pizza med parma, mozzarella, oliver och ruccola sallad.
Vi ska äta en rätt som kallas Pasta från Sicilien. Där det bla ingår fetaost, aubergine och gröna oliver.
Tussilagon - såg att du frågat efter receptet på Pasta från Sicilien, som jag skulle göra igår. Här kommer det:
pasta
olivolja
1 aubergine
60 g tärnad fetaost
Tomatsås:
1 mindre gul lök
olivolja
2 vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
1 tsk paprikapulver
1 burk krossade tomater
1-2 tsk timjan
1-2 tsk oregano
gröna oliver
Finhacka löken till såsen. Värm oljan i kastrull. Lägg i löken och pressa ner vitlöken. Rör ner tomatpurén och paprikapulvret. Fräs några minuter under omrörning. Tillsätt tomatkross, örtkryddor och salt. Sjud under lock på svag värme i ca 10 min.
Skär under tiden auberginen i centimeter tjocka skivor. Salta lätt och låt ligga en stund på hushållspapper för att dra ut vätska. Peppra skivorna och stek guldbruna i olja. Lägg upp pastan på fat. Bred såsen över. Strö på fetaosten och skivade oliver.
Här blir det också hemlagad pizza ikväll.
Vi var precis och köpte en färdig grillad kyckling och till det äter vi pommes och sallad. Har varit iväg hela dagen och ingen av oss var sugna på att laga middag idag.
Här blev det tacos. Var länge sen vi åt det.
Ikväll blir det kycklingwok till middag.
Vi ska äta gravad lax med dillstuvad potatis.