Inlägg från: Honung |Visa alla inlägg
  • Honung

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Älggryta med kålrot, morot, purjo, lök och champinjoner. Till det kokt mandelpotatis och sallad.

• Honung

Pastasallad med färska broccoli och färska champinjoner, fetaost, schalottenlök, gurka mm.

• Honung

Idag blir det en toast med fetaost och tomater och ruccola till förrätt. Sen lasagne och sallad till huvudrätt, efterrätt blir kladdkaka med vispad grädde och hallon och kaffe. Vi ska ha några vänner på middag.

• Honung

Idag blir det ugnsstekt Hokifilé med täcke med sambal oelek, cashewnötter, smör mm. Till det ris och vitkålssallad.

• Honung

Jag brukar bryna köttet och sedan får det koka i buljong med kryddor, grönsaker och ev vin. Olika länge beroende på vilket kött jag använder.

• Honung

Ikväll kommer en kompis och lagar hennes paradrätt åt oss - pommes frites, stekta ägg och ris. Hon är från Peru och det verkar vara något man äter där. Låter inte så gott men är helt fantastiskt, framförallt efter fest. Viktigt är att man gör pommes fritsen på mandelpotatis (vilket jag gissar att man inte har i Peru ). Inte så nyttigt men kan ju vara bra att ladda med kolhydrater inför förlossningen som förhoppningsvis drar igång snart.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16