Vad ska Ni äta idag? Part 16
ngt med lövbiff
ngt med lövbiff
Sussie29:
det finns färdiga att köpa som är supergoda. tror det är få som orkar göra egna, rätt mkt ingredienser som du säger.
cleopatra2:
tack för receptet! kändes av ngn anledning som mindre kryddor än vad jag är van vid att se... blir ju mkt nyttigare att göra själv oxå. får ta å testa det. har ju en hel del av det där hemma redan.
nu är det bestämt: färsk pasta, lövbiff i strimlor i tomatsås med paprika och lök. får se hur det smakar...
lunch: omelett med keso och kidneybönor
middag: ungsfalukorv med tomat och lök och potatismos (om jag får som jag har tänkt mig)
lunch: ängasoppa (viktväktar-recept)
middag: idétorka, måste äta ur frysen men det börjar tryta både här å där med varor
så här biddet det idag:
lunch: ängasoppa (gott, smalt och mättande)
middag: hemmapanerad rödspätta, kokt potatis, ärtor och remouladsås
vet att man inte ska äta rödspätta längre men påsen är inköpt sen ett bra tag tillbaka, innan jag visste...
mkt klassiskt matdag:
lunch: omelett med kidneybönor och keso (mkt bra mat efter träning)
middag: fullkornspaghetti med köttfärssås (lite lyxigare med grönsaker, pastasås arribiata och lite minimat)
lunch: ängasoppa
middag: pizza, förmodligen kebab med grönsaker, kebabsås & pizzasallad
efterrätt: får se vad grannarna har hittat på...
blev ett större mellanmål idag istället för lunch (hallon- & blåbärssmoothie & 1 löskokt ägg) så till middag blir det:
lax, förmodligen råris och grönsaker.
sugen på ngn form av sås till det... men det står still i huvudet på mig. vill inte gå till affärn.
middag: fullkornspasta med räksås och grönsaker (ifrån frysen, rester)