Inlägg från: TezzyBump |Visa alla inlägg
  • TezzyBump

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Lunch rotmos o ungstekt falukorv m ost, ketchup, senap
    Middag Spaghetti o köttfärssås samt sallad

• TezzyBump
    ajz skrev 2008-03-11 17:12:39 följande:
    Älgfärsbiff, kokt potatis och kantarellsås, med kokta morötter och broccoli Shit, låter det som nåt andra 21 och 22 åringar ställer sig en tisdag och lagar?haha, vuxenpoäng till oss..!!!
    hehe det brukar vi göra ofta=) och porterstek!
    vi är 19 0 25 hihi
  • TezzyBump

till lunch blir det en cambridgekur shake
    och till middag blir det blandad sallad med persikohalvor, fetaost o massa annat gott.. till det grillad kyckling och en färsk baguette med vitlök, färskost och smör!
    och lite vin o snacks efter det i bubblet!
    firar 4 års dag idag!

• TezzyBump
    Panna82 skrev 2008-03-12 09:28:11 följande:
    Ikväll blir det restaurangbesök! Vi firar tre år som förlovade idag.
    grattis :)
  • TezzyBump
    AasaC skrev 2008-03-12 10:44:36 följande:
    Jag ska nu göra potatis och korvsås till lunch. Hade egentligen tänkt göra det till middag igår, men då blev det istället akutfärd till sjukhuset med sonen, så det blev ingen middag alls igår.Till middag, vet jag inte vad det blir ännu. Hela familjen är ju sjuk på olika sätt, så det blir lite si så där med matlagningen just nu.
    vad är korvsås?
    tråkigt med sjuka barn, hoppas det gick bra på akuten!
    har själv en dotter med förkylningsastma så vi är också där titt som tätt!
  • TezzyBump
    malla69 skrev 2008-03-12 11:29:40 följande:
    Vi ska äta skinkpaj med ädelost till middag *mums*
    hur gör du den?
  • TezzyBump

Jag stekte chorizo som jag hade gjort slantar av, ett paket bacon, rotfruktsblandning lite vitlök och citronpeppar.
    till det pastaskruvar, thatziki, och grönsaker.

• TezzyBump

Laxkotletter, potatisgratäng(sån där färdig i påse, grymt god, kryddade bara upp den med vitlök o svartpeppar o lite ost) till det stekta färska champinjoner och sallad med bla. fetaost och tomat.

enkelt, snabbt och vääääldigt gott =)

• TezzyBump

Till frukost och lunch blev det en cambridgeshake och sen som mellis en apelsin och till middag en sallad med kallrökt lax, räkor, ägg, crabfish, och lite skagenröra.

Är grymt sugen på att baka cupcakes eller öppna frysen och ta en snickerskaka.. Måste stå emot haha..
    Jäkla påsk som ska trigga igång sockerbegäret!
    Imorgon blir det liknande på dagen fast en grekisk sallad som middag istället.

• TezzyBump
    Lipgloss skrev 2008-03-24 19:50:34 följande:
    kycklingfilé i ugnen fylld med ädeloströra.krispig klyftpotatis till. grillad majskolv med smör o salt.sallad av ruccola, sockerärtor, gurka o avocado.mkt gott kan jag meddela!
    mm.. älskar ädelost och kyckling tillsammans..
    hur gjorde du?
  • TezzyBump

till lunch blev det våfflor och till middag blir det nog en sallad med lite kräftor o dylikt i..

• TezzyBump

Till lunch blir det antingen en shake eller en sallad på catharinas, beroende på hur det ser ut med tiden då.
    till middag funderar jag på att göra tacos eller ngt med lax..

• TezzyBump

ursäkta att jag är väldigt OT nu men hur länge är trådarna öppna för svar? 3 mån? eller är det mer?

vem har ngt tips på vad för smaskigt jag kan göra med laxkotletter och en bit gräddädel?

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16