Vad ska Ni äta idag? Part 16
Lunch: Resterna av Kinamaten vi tog hem igår!
Ikväll: Tacos!
Lunch: Resterna av Kinamaten vi tog hem igår!
Ikväll: Tacos!
Tagliatelle, köttfärssås och massor med riven ost
Idag åt jag ute på stan (efter en shoppingrunda). Det blev marinerad scampi på spett med fetaost, sallad och tzatziki + couscousröra. MUMS!
Sambon och barnen åt karrèkotletter, kokt potatis och sås, här hemma.
Idag blev det torsk, kokt potatis, senapssås och gröna ärtor till middag.
Idag blir det hemmagjorda hambugertallrikar...
Hambugare med olika tillbehör; sallad, tomater, gurka, lök, ost, dressing och räksallad (för att det ska behaga alla familjemedlemmar ). Till det blir det förmodligen pommes. Men egentligen är jag mer sugen på hemlagad mos
*Hum* Vi får väl se!!??
Ikväll blev det helstekt fläskfilè, baconlindade hericot verts, potatisgratäng, champinjonstuvning och en god sallad såklart
Idag blir det renskavsgryta och kokt potatis. Sallad till det.
Lunch: Pizza (fr. igår).
Middag: Lasagne och tomat- och gurksallad.
Kyckling, ris och currysås. Sallad.
Till lunch blev det pasta med sås gjord på lök, krossade tomater och bacon. Och i kväll blev det att vi köpte hem kebab.
Idag blir det stekt sill, potatismos och lingon. SMASKENS!!! Så längesedan vi hade det!
Lunch: Lasagne (rester fr. igår)
Middag: Kotletter, pommes och nån god sås. Samt en grönsallad.
Lunch: Pastasallad med kyckling och bacon.
Middag: Kotletter, pommes och svampsås (Spisas färdiga). Samt en sallad.
Här blir det någon enkel lunch, då det bara är jag och dottern hemma. Förmodligen bara fil och flingor.
Om de stora barnen kommer hem idag (har påsklov och är hos mormor ) så blir det tacos. Annars har jag inte en aning
Förresten...
Igår gjorde jag en fiskrätt efter ett nytt recept. Mycket enkelt och mycket gott!
MEN! Man skulle ha creme fraiche Franska örter i och jag har letat som en galning efter detta i flera olika affärer, utan resultat. Nån som vet om det finns överhuvudtaget!!??
Hade istället i creme fraiche smaksatt med senap, schalottenlök och vitt vin. Blev hur smarrigt som helst (i och för sig!).
Idag blev det schnitzlar med vitlökssmör, pommes, bearnaisesås och sallad, till middag.
Tagliatelle, köttfärssås, riven ost och vitt bröd, serverade jag till middag idag!
Idag var vi bara 3 stycken hemma till middag så det blev en enkel omelett med champinjoner och tomater och stekta wienerkorvar